/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gammel og senil
Fra : refi
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 11-08-09 19:04

Nå - så slemt er det nok ikke....

Men hvordan hulan er det lige man opretter nye mapper i START (alle programmer) i Vista....

Jeg har da selv oprettet dem jeg har, men kan ved gud ikke lige huske hvordan....

Altså f.eks.

Billedprogrammer
Tools
Spil
Tilbehør
osv....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-08-09 19:13

søg på

Tilpasse menuen Start

i Vista, så kommer forklaringerne

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-08-09 19:14

Refi.

Er der noget, der hedder stifinder i Vista? Start det. Op til venstre i filer. Klik på Ny og der på mappe.

Mvh

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-09 19:15

eller gå i C-roden.--- ProgramData ---- Microsoft --- Windows ---- Menuen Start ---- Programmer

Det er der de ligger, og der du kan redigere i dem. Lig en genvej på skrivebordet hvis det er noget du ofte gør

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-08-09 19:15

Du skal selvfølgelig markere, hvor du vil have den nye mappe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-08-09 19:17

eller den nemme vej

Højreklik på Windows symbolet i venstre hjørne for neden, vælg Stifinder, så ryger du direkte ind i mappen "næsten" derefter trykker du på programmer

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-08-09 19:18
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-09 19:41

Eller bare oprette en mappe på skrivebordet.
Træk den med højre mustast ned i start og videre til hvor den skal være.
Du kan så vælge om den skal være genvej eller hvad

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 11-08-09 19:57

Tak for svaret troldenesdhb.

Der var den jo....

Det må være alderdommen

Eyvind....

Den der med at oprette mapper på skrivebordet giver IKKE tilladelse til at lægge dem i "alle Programmer" - de lægger sig inden

Men tak for alle forslag - nu er der chance for det ikke "glemmes" de første dage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-09 19:59

Problemet var en spritny notebook hvor alle programmer efter diverse installationer nu indeholder omkring 200

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-09 20:26

Jeg har da lige gjort det..................men min står til klassisk visning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-09 20:33

Citat
men min står til klassisk visning.

Derfor har du heller ikke noget der hedder "alle programmer".....

Prøv at slå den tilbage

Men indrømmet - trækker du den ført ind lægger den sig (i hovedmenuen) over stregen og kan BAGEFTER flyttes til "programmer"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-08-09 23:22

Jeg tror ikke du er gammel og senil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er bare en længere varende forglemmelse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 07:49

Er det ikke lidt det samme

Kommentar
Fra : Eyvind