/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
B_A_D dvd spiller_ eller
Fra : klumme_k-rumme
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 09-08-09 20:35

HVorfor i alverden kan min (særdeles billige) men virksomme dvd spiller ikke,
afspille STORE AVI/ X-D_DIV film, med normale codeks.

Enten ryger lyden, eller også kan filmen ikke vises.
Og alt i ALT, så foregår dette i en stor og rodet 1 ryk frem og stå stille, for så igen at spille et par minnutter/ sekunder.

---
Ingen problemer med en HEL DVD film.

Og for jer der brokker sig før ½ - leg, de er lovlige? skiverne altså.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 25 point
Dato : 09-08-09 22:26

Citat
de er lovlige? skiverne altså.

jeg bliver altså nødt til at spørge: hvordan ser en ulovlig skive ud?

Citat
STORE AVI/ X-D_DIV film, med normale codeks.

kan godt være at du mener at de codecs der er brugt er normale, men AVI/X-VID/DIV-X kan jo være kodet på mange måder.
og med X-VID/DIV-X er det jo også et spørgsmål om hvor hårdt det er komprimeret

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 09-08-09 23:28

Citat
jeg bliver altså nødt til at spørge: hvordan ser en ulovlig skive ud?

SÆl tak.

GODT ? spørgsmål_

Men stadig lovlige at tage en KOPI af_ trods ALT.

De er kodet/ omkodet som ganske almindelig avi/ xvid eller divX__i bedste kvalitet.
Hvis det skulle hjælpe.
OG ALLE former for beskyttelse er RIPPET.

MEN__og det er der problemet er/
AT NÅR STØRRE END CA: 700 mBPS
SÅ GÅR DER KLUDDER I DET HELE/ ENTEN ER LYDEN DER/ ELLER + OG JEG MANGLER FILMEN.
Jeg har lige kodet et par film om, og DET er ikke bedste resultat: især til WOB
MEN SOM wob ELLER TS/ andet, SÅ VIRKER DET PERFEKT/ bortset fra at LYDEN ER CA: 1 sekund efter ? manden der snakkede, plus en mærkant forringelse af selve lyden + billede, som kommer fra AVI + andet.

Lyden er kodet i MP3/ for avi filerne, så der skulle/ BURDE ikke være problemer.

MEN, ER DET dvd _ SPILLEREN DER DRILLER, DEN KOSTER TRODS ALT
KUN 200.- OG KAN KUN AFSPILLE AVI =/ DIV-X../ X_VID? +diverse andre former for billeder,
som den heller ikke ER GLAD FOR, DA DE ER MEGET LANG TID OM AT VISES (KUNNE TÆNKE MIG DET HAVDE NOGET MED LAGRINGS_TIDEN PÅ NILLEDE OG LYD AT GØRE)
H_Nyborg ?= skal ikke kunne sige om nyborg stat-fængsel laver DEM
KØBTE DEN I SIN TID FOR AT KUNNE HØRE ET PAR GODE MUSIK_ NUMRE.

Men som tiden går/ gik, kom der amndre lyster til = film.
Men FILM__langt ude i skoven, HVIS DU ved hvad jeg tænker på..

Håber du fatter et par af disse linier.

jEG GØR DET IKKE__

hej

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-08-09 00:19

Citat
Håber du fatter et par af disse linier.

jEG GØR DET IKKE__

måske, måske ikke

en cd koster ca 1,5 kr.
en dvd koster ca 2 kr.
prisforskellen er forholdsvis lille, så hvorfor så vælge at komprimere det ned på en cd
hvis du nu vælger at lave det som alm. dvd så undgår du jo alle de problemer.

problemet er at sådan en afspiller kun har regnekraft som et postbud: altid forsinket og afleverer altid det forkerte sted. så derfor er det et problem når den skal udpakke i realtime

Citat
LYDEN ER CA: 1 sekund efter ? manden der snakkede
kendt problem at det ikke bliver synkroniseret ordentligt
Citat
plus en mærkant forringelse af selve lyden + billede, som kommer fra AVI + andet

kvaliteten er vel som den DIV-X du startede med, dårlig, ellers må du kigge lidt på de formater du konverterer til

men nu må jeg hellere hoppe i seng, ferien er slut og arbejdet kalder

Godkendelse af svar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 12-08-09 02:12

Citat
AVI/X-VID/DIV-X kan jo være kodet på mange måder.

Øhhhhhhhhh
HØRER MEGET GERNE FRA DIG__MED ANDRE MÅDER AT KODE
DEN KAN KODES SOM DET ENE ELLER ANDET = MED DET ENE ELLER ANDET CODEX
INDBLANDET___men uden dette, KALDER MAN EN AVI FOR EN AVI__eller

AVI/X-VID/DIV-X ER EN MÅDE AT BLANDE 2 FORMATER GODT OG GRUNDIGT SAMMEN.
IKKE NOGET JEG BRUGER, DA DET IKKE KOMMER NOGET GODT UD AF DET

Mere ØHHHHHHHH
Citat
og med X-VID/DIV-X er det jo også et spørgsmål om hvor hårdt det er komprimeret

RGB UKOMPRIMERET = STANDART FOR AVI / OG OVENNÆVNTE
** FOR PROBLEMER MED AVI/XVID/DIVX...lol

AVI ER ET FORMAT helt FOR SIG SELV___MEN DU KAN BLANDE DET, TIL NOGET DER SÅ KOMMER TIL AT HEDDE DIVX / XVID__med STORTSET UBEGRÆNSEDE MULIGHEDER for det ene og andet, sikkert derfor der ikke er mange der sidder sig ind i skidtet_ include mig..!