/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vejret lige nu.
Fra : granner01
Vist : 825 gange
150 point
Dato : 09-08-09 14:35

Her i Albertslund skinner solen og det er 26° i skyggen. Ingen vind.

Hvordan er vejret der hvor du er? Nu hvor der er dømt uvejr i Jylland.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 14:39

Odense SØ melder om sol, lidt småskyer og 30 grader i skyggen .

Mange hilsner
Heller

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-09 14:59

Uvejr i Midtjylland

Jamen det havde vi da så rigeligt af i går

Lige nu. 28 grader i skyggen, få skyer, sol og meget lummervarmt

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 09-08-09 15:07

tune >> 27-28 grader , solen står højt på himlen og skyfrit. der er heller ikke megen vind. så det er lige varmt nok til mig jeg kan bedst lige omkring 22-24 grader

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-08-09 16:09

Ålborg: 34 grader og høj solsikn!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-09 16:24

Hold musen over Ama'r: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrobservationer.htm
Citat
Skyfrit
Temperatur: 24.0 C.
Fugtighed: 53%
Lufttryk: 1019.4 hPa.
Nedbør: 0 mm.
Vind: 5 m/s. SØ.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-09 16:27

Aahhhhh......................!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 09-08-09 17:53

På Skagen er der 20 grader og halvskyet. Skagens brødet og Skagens øllet smager fint. Sandormen ruller af sted. En svag brise fra nord-vest.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-09 18:27

I det østjydske høstes der på livet løs. Høj luftfugtighed og temmelig klamt. Grå himmel.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 19:25

Man sku bo i Hald lige nu

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-09 19:33
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 19:40

God aften svendgiversen.

Det var lige præcis det link, jeg brugte. Se indlæg fra Molokyle kl. 16:24.

Og forresten hyggeligt at se fra dig .

Mange hilsner

Heller

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-09 20:17

Undskyld,

nåede ikke at læse alle indlæg...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 20:22

Ih altså sg.
Citat
nåede ikke at læse alle indlæg...
Fy . Og din undskyldning er ikke nødvendig . Så den overses .

Mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-08-09 22:00

Nu har vi regn, stille og roligt for første gang i flere dage.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 10-08-09 22:48

Her i Odense er det mørkt (!), tørt, stille og ca. 17 grader. Det har været lummert her i dag - høj luftfugtighed - og et par småbyger i formiddags.

vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-08-09 22:50

SydFyn Vester Skerninge !
Meldingen er! Det er mørkt, udestuen siger 19 grader,vind næsten ingen da røgen fra smøgen kan gå næsten lige op, luft fugtighed ca. 75%, opserverede flagremus 2 stk.
Højris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-08-09 22:57

Odense kl. 23.17. Intet har ændret sig siden kl. 22:48. Se vejrmelding fra Hyldeborg .

Mvh

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-08-09 23:06

Ålborg: 35 grader, høj sol og vindstille.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-08-09 23:11

Nu regner det meget stærkt her og det lyner men jeg kan ikke høre at det tordner.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-08-09 23:41

Citat
Ålborg: 35 grader, høj sol og vindstille
Kl. 23:06 ???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-08-09 01:25

Vejrudsigt for Odense, onsdag 12. aug, kl. 02.00
Prognose Temperatur Føles som Vind Luftfugtighed Mulighed for nedbør
Lette byger 15° 15° 7 m/s VNV 82% 50%

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-08-09 13:56

Hej.
Bad Harzburg....let overskyet 26 grader.
Men lummert. Vi har haft lidt regnbyger i nat så luften var dejlig frisk i morges.
Skal til Bloksbjerg
Er da spændt på om jeg kommer med hjem igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-08-09 14:23

Hej Pia.

Rigtig god ferie der omme i Tyskland .

Men hvor er du tarvelig:
Citat
Er da spændt på om jeg kommer med hjem igen
Der tog du virkelig initiativet fra mange af os til nogle dejlige bemærkninger .

Mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-08-09 16:08

Nemlig heller .............jeg kan godt være lidt vaks indimellem.
Og den glæde skulle i ikke ha'

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-08-09 16:52

Man kan også gå ind på trafikken.dk- der findes web kameraer der er placeret nogle steder i danmark, så kan med egne øjne se om solen skinner eller om der er sne på vejene osv.
Ganske rart især når man skal køre til en anden landsdel.

Mvh EH

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-08-09 17:31

Hej Pia.
Kode
jeg kan godt være lidt vaks indimellem.
Også i den grad . Hils Leif .

Mvh fra et rigt Odense.

Og hej EiHaBr.
Tak for henvisningen til trafikken.dk. Det kunne være sjovt, hvis der var kameraer på Bloksbjerg. Både nu og især omkring Skt.Hans .

Mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-08-09 14:13

Citat
Det kunne være sjovt, hvis der var kameraer på Bloksbjerg. Både nu og især omkring Skt.Hans .

Ja det kunne det da Så fik du syn for sagen når jeg/vi vender hjem ....søde

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-08-09 15:44

Køre Pia.

Citat
når jeg/vi vender hjem
Jamen, det gør I da forhåbentligt BEGGE 2 . Er der forresten mange sorte afsvedne pletter efter opsendelser af de der kvinder på koste på Bloksbjerg ?

Og i Odense er her pt smålunt, lidt vind, afvekslende skydække med spredte byger og . Så ganske udholdeligt .

Mvh lille

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-08-09 17:48

Bloksbjerg kan du se på Google Earth, -dog ikke øjebliksbilleder, men der er mange billeder derfra.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-08-09 19:33

Citat
Bloksbjerg kan du se på Google Earth
Google Earth er fremragende, men ingen øjebliksbilleder af Pia i forklædning . Der er slet ingen med sorte, spidse hatte og med egen kost .

Og det kræver godt nok en kraftig pc, hvis man skal se noget i Japan og bygninger i 3D er sat til visning . Har du prøvet det?

Mvh .

PS! Kom der lyd på i Albertslund d. 10-08-09 23:11, Granner01 ??? Og har du noget vejr her til aften?

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 12-08-09 19:48

Hvad syntes I om Bloksbjerg, pia?

Var der helt tilbage i 1976, da området var delt i DDR & BRD.

Syntes der var noget "Brødrene-Grim" stemning over skovområdet om aftenen.

Men ellers interessant.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-09 17:18

Næeh.. hør nu !!!

..igen, igen, igen : http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrobservationer.htm

Citat
Letskyet
Fugtighed: 53%
Lufttryk: 1008.5 hPa.
Min. Temp. ..osv. 13.8
Nedbør := [B] 0 [/B] = ...komma nul , komma nul, Komma ...Numsehul !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-09 17:19

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-09 17:21

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-08-09 21:39

Hej Granner.

Jeg gentager lige fra i går:
Citat
PS! Kom der lyd på i Albertslund d. 10-08-09 23:11, Granner01 ??? Og har du noget vejr her til aften?
Mvh

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 150 point
Dato : 14-08-09 17:22

Granner !
Det må da siges at kunne være / blive til den ultimative længste tråd , her på kandu.
Efter hånden som tiden går, er der en ny melding,som vinden blæser og vejret skifter.
Hvis du ikke, lukker denne tråd, er den der måske også om et år.Er der en her på kandu der er ansat på DMI. vil vedkommende kunne drage fordel af lokale opservationer og bruge dem i fremtidige prognoser.
På den måde blev Kandu indraget i videnskaben. Det må siges at være vidensdeling.

SydFyn Vester Skerninge !
Meldingen er! Kl. 1743 udeestuen siger 32 grader,jævn vind nogen luft fugtighed 60 %
Højris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-08-09 18:03

Hej til Højris.

Mht lange tråde her på Kandu. Prøv at se denne her:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=138108

Du skal bare ikke være af en sart natur, for det er kraftfuld intetsigende bavl .

Og vejret her i Odense SØ er ski fint: sol, 23 g+ og en let brise flytter luften lidt rundt .

Mvh

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-08-09 21:37

Ålborg 29 grader, solskin fra skyfri himmel.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-08-09 22:10

Citat
Ålborg 29 grader, solskin fra skyfri himmel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-09 09:54

Regnvejr ...og sygemelding pga. en voldsomt hostende halsinflamation
..og endnu værre; Tandbyld !!!
..men så ligger man da ikke hjemme på pennicillin og går glip af 'det gode vejr'

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 27-08-09 22:02

Tak for svaret Højris. Og tak for dine indlæg. Du får point fordi du foreslog at tråden blev lukket.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-08-09 21:11

Mange tak ! Men det var nu ikke fordi at det var en opfordring til at lukke tråden.
Citat
Hvis du ikke, lukker denne tråd, er den der måske også om et år. Er der en her på kandu der er ansat på DMI. vil vedkommende kunne drage fordel af lokale observationer og bruge dem i fremtidige prognoser.
På den måde blev Kandu inddraget i videnskaben. Det må siges at være vidensdeling.
En sidste prognose herfra, dmi siger gråt overskyet med lidt småregn.
Men det er ikke det værste ! Jeg kan se at skoven er begyndt, på en ny kariære som efterår.
En begyndende falmen af træer og buske varsler et snarligt efterår.
Men et efterår er jo også en smuk årstid.
Højris