/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
GPS problem.
Fra : cccf
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 09-08-09 12:54

jeg er ikke sikker på om det er det rigtige sted jeg har valgt.?

Jeg anskaffede mig en "Becker GPS Traffic Assist Highspeed II" for 2 år siden, og nu ville jeg have den opdateret til en version3.
Men det viser sig nu at det koster kr. 1300.- fuldstændigt vanvittigt, samtidig med er dens søgen på adresse er for dårlig, den kræver at vide både vej,kommune og postadresse for at kunne finde rute.
Der må være andre GPS der kommer med forslag hvis gadenavnet findes flere steder ?
Er der nogen her som kan anbefale mig sådan en, og hvor opdateringen ikke koster det hvide ud af øjnene.
Venligst cccf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 12:59
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-09 13:22

Vi har sådan en Garmin og den fungerer upåklageligt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-09 13:38

Der er sket meget på 2 år

Det koster vel 5-700 kr at få nyt kort i en Navigon eller Garmin, medmindre man tegner et abonnement på mange år og derved sparer i sidste ende.

Man skal tænke på at det meste af programmeringen foregår manuelt, bl.a. ved at folk fysisk kører rundt i adskillige timer i biler og indsamler oplysninger, det koster.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-08-09 13:50

Garmin er en fin lille tingest , har selv et par stykker. Men ellers er det bare at kigge efter enten TomTom eller Garmin i reklamerne da de jævnt tit er på tilbud. Bemærk at første opdatering til Garmin er gratis, hvordan det er med TomTom ved jeg ikke, da jeg ikke lige kender den side af sagen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 13:50

Generelt er der ingen som helst grund til at opdatere i tide og utide...

Så meget ændre vores vejnet sig heller ikke - hverken her eller i udland....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-09 14:05

Muligvis ikke, refi, men der er stadig "huller" i atlasset der ikke er blevet indtastet i programmet.

Jeg kender en virksomhed på Midtsjælland, visse GPS`r kan ikke finde adressen da oplysningerne åbenbart aldrig er blevet tastet ind i programmet, hans nærmeste naboer har ikke problemer.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-08-09 15:51
Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-08-09 16:21

Garmin har formelst 799 kr. opdatering i resten af GPS'erens levetid fire gange årligt - det absolut billigeste tilbud på opdatering - så de forventer nok, at det giver et mersalg! Jeg har Garmin 660 og købt opdateringen for fire mdr. siden - virker fortræffeligt!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-08-09 16:42

Sådan Alka, er glad for at der er flere end mig der kan få det til at fungere

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-08-09 08:14

Jeg har haft problemer med at komme ind på KANDU. Det lykkedes så i dag.

Jeg har fundet ud af at Tomtom ikke bruger Postnr. til søgning på adresse.
Gør Garmin heller ikke det ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 08:20

Hvis ikke du har en adresse - hvad skal du så med et postnummer ???????

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-08-09 09:18

Jeg ved ikke om jeg udtrykker mig forkert , men jeg skrev i mit indlæg om min Becker:
samtidig med er dens søgen på adresse er for dårlig, den kræver at vide både vej,kommune og postadresse for at kunne finde rute.
Der må være andre GPS der kommer med forslag hvis gadenavnet findes flere steder i landet ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-09 09:27

Ja da - det gør netop Garmin

Du starter selvfølgelig med at fortælle den i hvilket land du søger - derefter indtaster du blot bogstaver og når valgmulighederne begrænses popper de op - nøjagtig som når du søger på google.

Findes samme gadenavn i flere byer vil de alle være listet og kan vælges.

Søger du på STEDER (lufthavne osv.) behøver du ikke kende vejnavne.....

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 12-08-09 09:32

Tak for svaret refi.