/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Hvad hedder dette stik?
Fra : henrikkrebs
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 08-08-09 21:36

Hvad hedder dette stik?

Det sidder i en lader/strømcentral i en autocamper. Det viste er til 12 ben, men kun de 2 er udnyttede. Nu vil jeg have ledninger i 2 af de andre positioner.

Hvad hedder stiktypen?
Er det bare noget med at vesøge en autoelektriker og sige 'jeg skal have to xxx' og så gå hjem og klemme dem sammen om en ledning og proppe dem i hanstikket?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-08-09 21:37
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-08-09 06:06

hvad skal du bruge de andre ledninger til ?for selv om det er et 12benet stik der sidder der er det ikke sikkert at de kan bruges til nået (strømløse)

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-09 16:30

Stikket er et "standardstik". At man har brugt et 12 benet stik er nok alane pga. at det ikke lkan fejltilsluttes!

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-08-09 16:49

Tak for svaret alka.

rotw > Naturligvis er de strømløse. Der er jo ingen stik i!

De kunne have været spændingsløse, men her er mit voltmeter og dokumentationen enige. Dem jeg vil bruge har de 13,8 V som der nu er på et 12V-stik (under vedligeholdelsesladning).

Nå - jeg tror jeg tar til min mekaniker eller til en autoelektriker og ber om 'et par ben til et ganske almindeligt multistik'.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-08-09 18:45

Selv tak henrikkrebs.

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 09-12-09 00:49

peecee.dk er en uploadservice der gør det hurtigt og nemt at opbevare dine filer online