/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Bagbeklædning på akvarie
Fra : bublebee
Vist : 2863 gange
50 point
Dato : 08-08-09 19:45

Vi vil sætte en af de der five bagbeklædninger med planter på, uden på (bagpå) vores akvarie, men hvordan gør man det med det bedste resultat.
har prøvet at gøre glasset vådt og sætte det på, lidt alla når man sætter solfilm på, det bliver bare ik så godt ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-08-09 20:11

Sæt det på med gaffa tape i kanterne, men sørg for at der er helt tørt inden i limer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-09 20:39

Ganske almindelig tape i hjørnerne og måske en snip midtpå også, det har holdt på mit akvarie i over 8 år

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-09 07:57

Jeg benytter selv alm. sort karton som bagbeklædning. Jeg har prøvet med både grøn og blå karton, men sort giver en flot optisk effekt.

Jeg har tapet det fast langs akvariets kanter med alm. klar tape.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-08-09 10:24

vi har prøvet at have det tapet fast, men det bliver langt tydeligere og flottere af at være vådt har vi set.
Men spørgsmålet er bare hvordan man gør det pænt

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-09 13:27

Det våde giver jo kun en effekt i kortere tid og hjælper kun til for at kunne glatte papiret helt ud.

I har fumlet for meget

Skær baggrunden til så den passer nøjagtigt ind i alurammen, hæft så papiret i den ene ende med gaffatape og pres papiret ind mod alukanten så der intet luft er. Brug så en bog, plade eller andet der passer i højden og pres luften ud mens i samtidig lægge gaffatape langs kanterne, i denne proces kan der godt bruges vand, men det er ikke nødvendigt

I skal nok bruge 4-6 hænder, (minus Jeres stride utålmodige teenagebarn), tøm akvariet så meget at det kan flyttes ud så I kan komme til.
Det er luft mellem glasset og papiret der giver et falsk billede.

Jeg havde engang et 375 liters hvor jeg havde lavet en kasse af 5 x 2 cm lister samt en masoniteplade, den malede jeg i en dybblå farve og fyldt den med store flade barkstykker samt lidt grene og det hele blev så hængt på bagsiden.
Temmeligt flot, men det indvendige pynt skulle også tilpasses farvemæssigt så der ikke kom nogen skarp kontrast.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 03-09-09 17:01

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : victorogoliver

Dato : 28-12-09 20:06

tag en vand tæt lim og tyk det ind på ruden p.s den lim jeg synes du skal bruge hedder loctite
super attak