/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Trendsales handel
Fra : susanowich
Vist : 561 gange
20 point
Dato : 08-08-09 13:50

Jeg har for ca. en måned siden købt en kjole på Trendsales. Ved modtagelse af kjolen fandt jeg mangler/fejl. Dette har jeg meddelt sælger og anmodet om, at handlen bør gå tilbage. Men hun nægter imidlertid.
Trendsales har bedt mig sende billeder af kjolen til hende - hvorfor ved jeg ikke, da hun jo ligesom godt ved, hvordan kjolen ser ud, eftersom hun selv har solgt den. Hun nægter således stadig at give mig mine penge retur. Trendsales siger, at de ikke kan gøre yderligere i sagen, da det er påstand mod påstand.
Kan nogen hjælpe mig?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 08-08-09 17:23

Du er nødt til at dokumentere de fejl og mangler, som du mener der er ved kjolen, og her kan du bruge fotografier. Det kan godt være, at hun har solgt en kjole til dig, men du er forhåbentligt ikke hendes eneste kunde. Jeg har selv lavet masser af malerier o.l., og solgt til mange mennesker. jeg er ikke altid sikker på hvilket værk folk taler om ud fra en beskrivelse, - men et foto - ........... så er jeg overhovedet ikke i tvivl om hvad vi snakker om. Derfor kommer du også hurtigt videre, og vil sikkert få en meget bedre behandling, ved at bruge foto til at vise hvad du snakker om, og vise fejlene med. - og så kan der være fejl, der reelt ikke er fejl, men en tilsigtet detalje, som du måske mistolker. Og endeligt kan der være reelle fejl, der blot skal rettes. Hvis du ikke har fortrut købet, men bare skal have rettet fejlene, er det tit nemmere at få tingene ordnet, især hvis det er fra en designer der selv syr tingene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-08-09 20:33

Det er meget brugt at kunder påviser fejl som undskyldning for at få pengene retur for deres eget fejlkøb.
Jeg anklager ikke Dig for ovenstående men jeg vil også også anbefale at sende et billede af fejlen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-08-09 22:45

Det vil jo til enhver tid blive en påstand mod påstand hvordan varen så ud da du modtog den, så der er jo nok ikke det store at gøre ved det.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-08-09 23:54

Du kunne indenfor de første 14 dage havde sendt varen tilbage og fået dine penge da du har handlet på nettet.

Nu må du igang med en diskussion på samme måde som hvis du havde købt i en almindelig butik.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-08-09 14:00

Det er jo ikke et billede af selve kjolen hun skal have med af selve fejlen. Og hvorfor ikke, det er jo god dokumentation.

Og helt korrekt så har du altid 14 dg returret når man handler på nettet, så endelig ikke smøle med det men nå det indenfor de 14 dg så kan du jo altid få pengene tilbage hvis det hele går i hårdknude

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 09-08-09 14:08

Citat
Jeg har for ca. en måned siden købt en kjole på Trendsales

Du får nok mest ud af den som "pudseklud"

Hvis både Trendsale og sælgeren ikke vil hjælpe, er der ikke noget at gøre....

Det er "risikoen" ved at handle på den måde....

Godkendelse af svar
Fra : susanowich

Dato : 09-08-09 16:11

Tak for svaret. Det må jeg så tage som en lærestreg. Bare irriterende når jeg har "ret i min klage".

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-08-09 16:15

Svaret er noget vrøvl du er dækket ind af købeloven som alle andre forbrugere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-09 16:17

Nu kan jeg dårligt sy en knap i en skjorte, men hvis fejlen er en skæv sammensyning kan den stadig ses når Du bruger kjolen om 25 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 16:18

Købeloven gælder IKKE ved privathandel....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-08-09 16:21

Der er kommet en afgørelse fra forbrugerombudsmanden der går ud på at varer der sælges via feks QXL og andre formidlere er omfattet af købelovens bestemmelser også når det er to privatpersoner der indbyrdes handler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 16:33

Når sælger IKKE vil bliver det jo civilt søgsmål....

Det er der nok ingen der gider - sandsynligvis taler vi jo ikke 1000vis af kroner....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 16:34

Det er IKKE et spørgsmål om at HAVE ret - men at FÅ det