/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Tilbud på telefoni og internet
Fra : trasmus4
Vist : 273 gange
40 point
Dato : 14-04-03 14:23

Vi er en andelsforening som står og skal have en fælles telefoni og internetløsning.

Det "bedste" der er kommet på bordet er,

Engangsomkostning for: 248.000
Månedlig udgift: 18.000

Ovennævnte udgør alt i hardware, switches til 4 krydsfelter og forbindelse til et samlet net (2 blokke). En "telefoncental". Og 4 mbit om måneden.

Umiddelbart synes jeg at 18.000 er meget for de 4 mbit vi får, og mener ikke at det rækker til 100 lejligheder.

Spørgsmålet er derfor om man ikke kan lave løsningen på en anden måde... inden for samme budget?

Mvh Troels

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 09:16

Jeg kan kun anbefale at snakke med TDC og se om i kan finde en løsning.
Hvis det ikke er det du har gjort.
TDC=Kvalitet

Kommentar
Fra : trasmus4

Dato : 15-04-03 09:25

TDC=Monopol, dårlig service (hvis man ikke er et kæmpe firma)...

Det skulle gerne være noget andet end TDC

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 09:56

Der er netop ingen Monopol. TDC må for eksempel ikke have de laveste priser på noget som helst eller gøre noget andet der kan være med til at vippe andre af markedet. Det er Lavet 1000 test af kundeservice på 10 forskellige tele-firmaer i DK. Tdc var bedst igen. Det er jo også kart at man hører til folk der har haft problemer med TDC. Der skal man jo nok lige tinke på hvor stort et firma og hvor stor en del kunder de har. Alle kan lave fejl, Rigtig mange kunder=Lidt flere fejl.....
Men jeg har bare Været med til at lave internet i 8 store fællesbygninger i Kolding og har fundet ud af hvad der dur.

Kommentar
Fra : trasmus4

Dato : 15-04-03 10:14

Nu er jeg ikke særligt interesseret i at diskutere hvem der kan lide æbler eller bananer... Har du ikke nogen løsningsforslag?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-05-03 00:09

Hej trasmus4
Prøv lige at tjek hos www.telelet.dk Det er noget med en 10 mbit internet forbindelse og egen telefoncentral til næsten ingen penge når bare der er over 100 lejligheder
MVH.
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : trasmus4

Dato : 12-05-03 09:32

Vi har haft kigget på telelet. Tror det jeg efterlyser er hvad man skulle bruge til en gøre-det-selv-løsning, kan man bundle ADSL linier (hvad med switch, router, etc)? Hvordan kan man selv lave en telefoncentral?

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 17-05-03 02:50

Telefoncentral kan ikke selv lave, den skal i købe.
Jeg syntes bare ikke i skal handle hos TDC, da de finansierer en del af jeres omkostninger, som i sidste ende betyder at i kommer i lommen på TDC. det bedste i kan gøre er at finansierer hele anlægget selv, og derefter gå til de forskellige ISP'er og spørge om priser.

Det er godt et støre arbejde at arbejde for sit eget bolignet, men til gengæld står man bedre i en forhandling om priser. Der er ved at være mange som har etableret deres eget bolignet, og man kan altid få råd & tips fra deres hjemmeside, prøv på de her sider:
www.firkantnet.dk
www.bryggenet.dk

Her kan du også se hvilke udbyder der er til Internetforbindelser.
Ellers er det bare at lede på nettet. Der er den her side fra Svannenet.dk: http://svanenet.dk/bestandele.htm

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 05-06-03 17:01

Hej trasmus4
Lukker du ikke tråden hvis der ikke er flere der svare.

MVH CiberAmigo