/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Porte
Fra : CerwinVega
Vist : 450 gange
65 point
Dato : 05-08-09 21:27

Jeg har cybercity og et zyxel modem som jeg har åbned porte til diverse programmer med.
Men nu har jeg tilslutted et D link DI-704p router som nu ændre min ip.

Jeg kender godt at opsætte virtuel servers og den slags inde i D link, men jeg kan ikke huske hvordan jeg fik det til at virke sidst jeg havde sat det op, da mine programmer siger porten har nat fejl, hvilket at den er lukket.

Hvilke rækkefølge skal man gøre det i med hensyn til zyxel modem og D link router for at få porte åben igen med hensyn til IP og den slags.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 21:39

kender ikke noget til at zyxel laver adsl-modemmer, lyder som om du prøver at ha' 2 routere kørende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-09 22:18

Hvis Dlink skal være en del af zyxels netværk skal du benytte en af de 4 LAN porte fra Dlink til zyxel

Eller du skal åbne DMZ i Dlink

internet........zyxel/LAN......................LAN/Dlink

Som jeg husker det

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 05-08-09 22:37

Her min router fra Cybercity aka telnor

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/vejledning/tilslut_bredbaandsudstyr/zyxel_prestige_660r-61/

Jeg prøvede at bruge en af de 4 porte til zyxel men der virkede intet.

og i Dlink har jeg enable DMZ og tilføjet min IP samt lavet en virtuel server hvor jeg åbnede en port range fra xxxxx til xxxxx som også er enable

Men jeg tror det har noget med zyxel at gøre siden jeg ikke kan åbne de porte

Jeg har forsøgt at åbne alle porte med min given ip og prøvet med den ip jeg fik af telnor uden held

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-09 23:09

hvis zyxel også er en router skal der jo også åbnes i DMZ der og så er det Dlink som skal have tilladelsen........tror jeg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 23:14

hvorfor er det du vil have to routere på et LAN?

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 05-08-09 23:37

Fordi jeg havde en Dlink liggende og vi skulle bruge noget til lan her og nu, men jeg tror det bliver noget med en switch istedet

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 65 point
Dato : 06-08-09 00:10

Ja med en switch og en router kan du styre dit lokale netværk nemmere end med to routere.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 06-08-09 00:33

Tak for svaret Eyvind.

Jeg prøver med en switch
Men jeg prøver lige at kigge på DMZ

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-09 10:34

Ok - men her hos mig er der 2 routere kørende på ndenne måde.

Intenet......modem.....router1.......50 mtr.........switch2.......router2/ap(med trådløs)...................
................................router1/DMZ.......lille server
................................router1.........switch1.........nogle computere

Router1 og router2 styrer hver sit lille netværk(DHCP) som ikke kan se hinande men kan komme på internettet