/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
herboende bror
Fra : bublebee
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 05-08-09 15:38

Min mand og jeg bor i et ok stort hus. Vi har i værstedsbygningen et kontor/værelse som vi nu ville lade min mand bror flytte ud i, da han har problemer med forældrene derhjemme.
Det er ikke noget han giver noget for, så der er ingen lejeindtægt.

Hvordan er skattereglerne så, bliver vi beskattede af, at han flytter sin adresse herned ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 15:41

I bliver ikke beskattet, når der ingen indtægt er... spørgsmålet er mere kom Skattefar, tror på at det er rigtigt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-09 15:50

Ja det er jo det.
For det er jo bare hans bror - så sådan en må man vel godt have boende.... ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 15:56

Du må have alle dem du orker til at bo - det er trods alt dit hus -

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-09 16:05

hehe ja det er jo det, skulle bare være helt sikker på reglerne inden vi lod ham flytte herned

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-09 16:11

Spørgsmålet er vel også om det "værelse" i værkstedsbygningen er godkendt til beboelse.

Jeg gør kun opmærksom på det, hvis kommune eller skattefar skulle begynde at snage.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 16:58

lyt til Ans

men i skal nok regne med at kommunen forbyder jer at bruge disse lokaler hvis der ikke findes en godkendelse, et nemt og nok billigt råd,
sæt en campingvogn op på adressen, men med nummerplade på, så kan i sige at han bor der, og så er mange problemer løst,
så laver han bare en c/o adr, hos jer

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-09 17:06

ja oki ;)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 17:12

Citat
hehe ja det er jo det, skulle bare være helt sikker på reglerne inden vi lod ham flytte herned

Du skal ikke grine for tidligt, dit indlæg er først kommet frem senere,

KOMMUNERNE mangler penge, derfor støvsuger de alt hvad de kan høste kroner på,
min egen kommune har lige ansat to hold, som dyne løfter, de ser alt, lige fra gamle biler der står ude i haven uden nummer på, så får du besked om at få den fjernet, opdagelses politi,

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-09 17:32

Jeg ville nu ikke frygte, at kommunen eller skattefar skulle komme forbi, men du får lige reglerner for beboelse af garage her

Krav til beboelsesrum
Efter ombygningen skal garagen desuden leve op til de krav, der i øvrigt gælder for beboelsesrum. Der er krav til tags og ydermures isoleringsevne, også kaldet u-værdier. Det vil sige, at garagen skal isoleres, så den opfylder de gældende energikrav. Garagen skal derudover have tilstrækkeligt med lys, ordentlige adgangsforhold og en rumhøjde på minimum 2,3 meter. Alt sammen krav, som er beskrevet i Bygningsreglementet BR08.

http://www.bolius.dk/viden-om/garage-og-udhus/artikel/fra-garage-til-beboelse/

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 17:59

Tilbage til opdagelses politiet,??

14 dage efter første hendvendelse, og bilen ikke er fjernet, imellemtiden,
er dit kølskab gået i stykker, og er blevet sat uden for døren,
så står det på nr, 2 skrivelse såfremt din auto og køleskab ikke er fjernet,
inden en uge, må man regne med en udgift til bortskaffelse af disse to enheder til kontroleret affalds depot, udgift anslået til ca 4500 .6000 kr, + moms

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 18:09

Gad vide hvor meget det så koster at få fjernet en bror

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 18:45

Citat
Gad vide hvor meget det så koster at få fjernet en bror

nordsted det kommer sq nok and på om det er frivillig eller tvang ??

jeg tror det er også boligforningerne der spiller et pus med i billedet,
kommunerne, har en stor interesse i og få deres egne bolliger lejet ud, så vidt muligt, kan de så få 4 langtids ledige sendt ud og lure, og på den måde skaffe "skjulte" skatte kroner, så er det jo bare guf,

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-09 19:42

vic2000 >Hvad med at kigge ind her http://kandu.dk/spg138759.aspx så er du fri for at spamme andre spørgsmål.

Undskyld bublebee for brug af din tråd.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-08-09 22:28

bublebee

Nu melder historien ikke noget om hvor gammel den bror er. For det kan godt have betydning for hvad kommunen mener. Men ring til dem og spørg. De er til for dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-08-09 23:08

Du må leje et værelse/en del af din bolig ud for et "skattefrit" beløb på 2000,- pr, måned

http://www.tax.dk/pjecer/vaerelsesudlejning_hus.htm

Men måske broderen ikke officielt skal bo i værkstedsbygningen/kontoret, men i et værelse i huset, da kontoret højst sandsynligvis ikke er godkendt til beboelse...af flere årsager.
Først og fremmest er det ikke sikkert, at byningens indretning lever op til kravene, men også fordi der kan være tale om, at det tolkes som to separate boliger på adressen, og det er ikke lovligt (hvis værkstedbygningen er adskilt fra selve beboelsen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-08-09 20:51

Han er 21
Bygningerne hænger sammen. Kontoret er isoleret, undtagen mod værkstedet da den mur er enkeltstens. Der er vamre, vinduer, 2 ingange.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 24-09-09 12:11

Tak for svaret Nordsted1.