/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Brug af vaskemaskine
Fra : bibsamie
Vist : 543 gange
500 point
Dato : 05-08-09 12:08

Kan nogen fortælle mig hvad er normalforbrug i en familie på tre voksne og et barn, af vaskemaskine, antal maskiner på en uge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 12:11

Det afhænger jo af hvor stort tøjet er, og hvor beskidt det bliver, men jeg ville vaske mindst en maskine om dagen, med den størrelse på husstanden

Bare håndklæder alene fylder meget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 12:13

Når jeg skriver mindst, så kommer der jo sengetøj ved siden af... men altså mindst en om dagen

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 05-08-09 12:16

Jeg vil mene at 4 maskiner burde være nok.

Musholm

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-08-09 12:21

Jeg har udlejet værelser til en rumænsk familie, og de er begyndt at vaske 3-4 maskiner om dagen, jeg har en mistanke om at de bryder tøjcontainere op vasker tøjet og sender det til rumænien, vi er selv to voksne og vasker 3-4 maskiner om ugen.

Det er lidt mystisk fordi jeg ser hele tiden nyt tøj på tørresnorene.

per

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 05-08-09 12:33

3-4 maskiner om dagen, er langt mere end det er nødvendigt for en "alm" familie, selv om der bliver vasket lange bukser, håndklæder mm er det ikke rigtigt

Det bliver spændende hvordan du vil få det stoppet??

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-08-09 12:59

Nordsted1

jeg har siden indlægget startede fjernet vaskemaskinen og henvist den til et offentlig vaskeri til 30 kr pr maskine.

så må jeg jo se hvad det afstedkommer.

per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 13:09

Jeg kan sgu godt forstå du har fjernet maskinen, men kan du ikke risikerer at få ballade ud af det??

Står der noget i lejekontrakten om at der forefindes vaskemaskine?

Hvorfor skal folk udnytte tingene, jeg bliver noget så rasende

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-08-09 13:11

Står der noget i lejekontrakten om at der forefindes vaskemaskine?

nej heldigvis

per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 13:20

Så kan de hoppe og skrige lige så tosset de vil

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-08-09 14:54

Citat
nej heldigvis

- så er du et kvaj Per, du har selv bedt om det...

Hvad betales der i husleje/ pr. kvm? eller er det tys tys?

Norsted, jeg tror ikke bibsamie fortæller os hele sandheden. Han skriver igen når de begynder at tænde lys om aftenen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-09 15:04

Citat
Norsted, jeg tror ikke bibsamie fortæller os hele sandheden

Det er da muligt, men jeg er ikke så god til at læse imellem linjerne, og min synske ugle er taget på ferie

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-08-09 15:28

Stouenberg

jeg kunne godt tænke mig at du skrev hvor du mener filmen knækker, jeg har intet at skjule.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-08-09 15:32

Stouenberg

de betaler 2000.- pr måned pr værelse på ca 30 m2 inkl. lys og varme, uden betaling af depositum da de ingen penge havde, de har arbejdet på en restaurant her i Rørvig som ikke har betalt dem løn for to måneders arbejde, hvor jeg har henvist dem til 3F hvor de nu har meldt sig ind, ligeledes var kommunen her i går for at sikre sig at de boede her på adressen, så befri mig for dine påstulater.

dbh
per

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-08-09 10:50

Per !
jeg havde på et tidspungt ansættelse som varmemester i en bebyggelse på vesterbro kbh.
Her viste det sig at der var nogle familier der var over representeret på turtavlen i vaskeriet.
Det var så fordig der blev vasket for venner og familie ude i storbyen, SÅåå
Jo jeg forstår dig så sandelig godt
Højris

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 07-08-09 15:59

Tak for svaret Nordsted1.