/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
TDC - og IP-adresser
Fra : ingelein
Vist : 1115 gange
50 point
Dato : 05-08-09 09:43

Hej
Efter gårsdagens frustrationer
Læs venligst
http://www.kandu.dk/Spg138743.aspx
er det faldet mig ind, at TDC jo faktisk leverer mig en defekt vare, hvis jeg får tildelt en IP-adresse, som er bliver blokeret, fordi den tidligere har været brugt af en Spammer. Det er i hvert tilfælde hvad TDC fortæller mig om årsagen til at jeg ikke kunne sende mails ud af huset i går. Indgående traffik var ok.

Jeg måtte skrue en gevaldig bisse op overfor den stakkels medarbejder, som jeg efter en lang række mekaniske stemmer fik fat i. Det endte med at jeg skulle slukke mit modem i 5 kvarter - og så skulle jeg have "fanget" en ny IP adresse. Sørme jo, det virkede.

Men......... det tog en hel eftermiddag, før jeg selv kunne påpege at der havde været ADSL nedbrud i min lille landsby, som jeg var blevet berørt af. Det havde sikkert til årsag at jeg efterfølgende fangede en "dårlig" IP-adresse.

Efter min mening er det noget, som deres medarbejdere burde slå ned på med det samme, i stedet for at betvivle min opsætning af Outlook, som de kun hjælper videre med mod betaling af kroner og øre. "Desværre må jeg ikke hjælpe dig uden betaling" - for f.....

Bedre bliver det ikke, at man konstant bliver belemret med beskeder som: "For at forbedre vores kundeservice bliver samtalen optaget.............". Deres reception er fuldkommen mekanisk og hvis man ikke indtaler et ord, som maskinen kan forstå, starter man bare forfra..... og forfra..... og forfra.... end ikke et "rend mig i røven" kan den forstå......

Mange hilsner Ingelein, som gerne hører lidt om, hvad man kan gøre for at forbedre TDC's kundeoplevelse.

Kommentar
Fra : frier

Dato : 05-08-09 09:53

Jeg er bange for at du blot må konstatere at du får den service du betaler for (det er vel ikke meget anderledes end andre steder).

Jeg bruger TDC i mit firma og betaler derfor ekstra for en "professionel" linie med direkte nummer til Hotline og fejlservice - og eget IP nummer. Jeg har haft et enkelt nedbrud det seneste år, men det blev løst hurtigt indenfor 1 time.
Jeg ved ikke hvad TDC kalder min linie, men det er væsentligt dyrere end en "normal" ADSL linie.

Så hvis dit internet er vigtigt, så kan du forhøre dig om prisen.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 10:01

Ingelein, jeg fuldte lidt med på side linien i går, og havde bla. besøg af tekniker fra andet firma, ( men pist så var der lukket ned for gassen)

denne tekniker sagde: at jeg skulle tage en kopi af din galskabs indlæg incl

svar, og så sende til TDC, kundeservice ( jeg har også TDC som udbyder)

skal jeg sende, eller skal jeg lade være: du bestemmer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 10:02

Hej Frier
Hvis vi kunne blive enige om det, kan man jo købe sig til alt. Jeg har jo købt en bredbåndsforbindelse med en dynamisk IP-adresse. Og den adresse burde jo virke - eftersom jeg betaler for det. Man kan også købe sig til yderligere 4 dynamiske IP-adresser - og som du betale for en fast IP adresse, hvilket jeg også har gjort tidligere.

Nu er det jo sådan, at TDC ved enhver lejlighed tilbyder muligheden for at gennemgå ens kontrakt og abonnementer. Det tog jeg imod for et års tid siden, fast besluttet på at der skulle barberes i vores abonnement, som vi hidtil bare har betalt og betalt til uden i grunden at vide hvad. Blandt andet leje af telefoner, som vi har skiftet ud med dyre private B&O'er og har afleveret de gamle hos TDC for mange år siden. Der var et par andre totalt overflødige abonnementer også.

Så man skal da være lidt obs.

Mange hilsner
Ingelein, som nu har sendt mit indledende spørgsmål i denne tråd til TDC's kundecenter.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 10:04

Hej vic2000
Vore indlæg har krydset hinanden. Jeg har netop sendt indledningen til denne tråd til TDC-s Kundecenter.

Send Du blot det du har lyst til, for jeg har ikke sendt svarene med.

Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-08-09 10:15

DA VI HAVDE TDC OG LINIEN EN GANG BRØD NED, BLEV JEG (DA JEG ENDELIG FIK FORBINDELSE, EFTER 32 MIN) SPURGT OM JEG HAVDE TEGNET EN FORSIKRING, FOR AT FÅ FEJLEN OPKLARET HURTIGT.

JEG SYNES DET ER UANSTÆNDIGT, AT JEG SKAL TEGNE EN FORSIKRING, FOR DERES LINIE.

DET VISTE SIG, AT DER VAR BRUD PÅ ET KABEL 1/2 KM HERFRA, DET KAN DA IKKE VÆRE RIMELIGT AT KUNDERNE SKAL BETALE EKSTRA, HVIS TDC HAR FEJL PÅ LINIEN.

DERFOR, VÆLG ET ANDET SELSKAB, HVOR DU NEMT KOMMER TIL AT TALE MED EN MEDARBEJDER, OG HVOR DER STADIGVÆK ER NOGET DER HEDDER SERVICE, SÅ FEJL OG SKADER HURTIGT BLIVER UDBEDRET.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 10:18

Krys - krys xxxxx

manden sagde skulle jeg sende noget, så skulle de have hele dynen, ???

også for at kunne se, der er andre end dig der kan sige penge griske snyde

pelse, lad aldrig din betaling til det firma foregå over betaling service,

efter 3 gang jeg tog dem i snyd og bedrag, da betale jeg selv, og kikker regning grundig efter, men man synes jo bare ikke det skulle være nødvendigt,

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 10:26

Hej Vic2000
Næh, jeg beskylder ikke TDC for andet end at de ikke leverer den vare jeg betaler for - og oven i købet ikke kan finde ud af en ordentlig kundebetjening.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 10:45

Næh, jeg beskylder ikke TDC for andet end at de ikke leverer den vare jeg betaler for - og oven i købet ikke kan finde ud af en ordentlig kundebetjening.

den ene gang for mit vedkommende var 1801,32 kr, anden gang 550,72 kr,

nej det gør jeg heller ikke, men jeg synnes sq også det er nok, men at vi er enig 101% derom hesker der ikke 2 menninger,
det er fandneme noget af det mest upersonlige, et så stort firma kan tillade sig, og sætte en båndoptager på, til at passe deres butik,

det er faktisk næsten lige så slemt som med kandu,s dobbelt filer, man ved ikke hvem man snakker med, skriver med,?? eller gør man,

Kommentar
Fra : frier

Dato : 05-08-09 11:22

Til AG112:

Citat
DET KAN DA IKKE VÆRE RIMELIGT AT KUNDERNE SKAL BETALE EKSTRA, HVIS TDC HAR FEJL PÅ LINIEN

Når du køber en bil - og den går i stykker - så kører du ned til forhandleren og beder ham om at reparere den u/b?
Og du forlanger pengene retur når DSB's tog er forsinket?

Jeg forsvarer ikke TDC (jow lidt tror jeg) ... jeg har forståelse for at der leveres BILLIG service til en BILLIGT ydelse. Det står jo en frit at skifte udbyder hvis man ikke er tilfreds - jeg er imidlertid sikker på at det ikke bliver bedre - tværtimod.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-08-09 12:02

Da du afleverede dine lejede telefoner, burde de også have slettet dig som lejer.
Derved har du et tilgodehavende.
Men de vil nok kun gå 5 år tilbage, men det kan da godt gå hen og blive til en kasse øl.
Højris

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-09 13:14

TIL FRIER

HVIS JEG HAR KØBT EN BIL OG DEN GÅR I STYKKER, SKAL JEG SELVFØLGELIG SELV BETALE FOR REP. MEN TDC 'S LEDNINGER ER DA IKKE MINE, DEM MÅ DE DA SELV FORSIKRE, OG SÅ ELLERS SØRGE FOR AT KUNDERNE KAN BRUGE DET DE BETALER FOR.

MANGE HAR KLAGET OVER DERES FORBINDELSER TIL DERES PC, OG TDC INDRØMMER ALDRIG, AT DE HAR FEJL, MEN RETTER DOG FEJLEN, UDEN AT SIGE NOGET, EFTER AT DER ER GJORT OPMÆRKSOM PÅ DET.

HVIS JEG EJEDE LEDNINGERNE 1/2 KM HERFRA, SKULLE JEG SELVFØLGELIG BETALE, ELLER TEGNE EN FORSIKRING, MEN DET KAN DA FOR P..... IKKE VÆRE MENINGEN, AT JEG SKAL FORSIKRE DET DER IKKE HAR NOGET MED MIG AT GØRE.

NÅR KUNDERNE SKAL VENTE I 3 UGER, SOM EN SKREV, SKAL TDC DA ALLIGEVEL HAVE ABONNEMENT I DE 3 UGER DER INGEN TELEFON ER.

DER ER NOGET RIVENDE GALT MED TDC, DET ER OGSÅ LIGEMEGET HVEM MAN SPØRGER, DER IKKE MANGE, DER ER TILFREDSE.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 14:18

Citat
hvor er det klogt skrevet jk1945

Nu må du love mig lillebror ikke røbe for meget, for så tror,

snadde bent sq på at jeg også har haft jk1945, for det var ham der

snadede sig frem, til noget som jeg ikke selv kunde huske kj1945, og ikke

kan huske kode til, så pt nøjes jeg med vic2000, men røb nu ikke for

meget, for så går han bananas, og kan ikke finde ud af en skid,

men for at vende sig mod TDC, så har jeg sendt dem, en kopi af det fra i

går, renset det fra, som ikke rager dem, er det ikke ok ingelein ??

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 14:40

Hej vic2000

Bortset fra at vi er ved at rende ind i noget usagligr, som ikke har noget med TDC at gøre, har TDC jo også i min klage fået linket til tråden fra i går.

Jeg er heller ikke sikker på at de mindre udbydere yder bedre service - sikkert ikke, når de er blevet så store som TDC. Men hvis vi ikke er nogen, som brokker os og gør opmærksom på det, sker der jo heller ikke noget. Min søn (selvstændig og afhængig af netforbindelse) havde et nedbrud, som TDC skulle bruge flere dage på at få rettet, medmindre han betalte 1.500 kr. Det gjorde han så, men der var en medarbejder, som kom til at røbe at der var nogen der havde klumret i det på den central, som han var tilsluttet til. Han sendte en klage til TDC - og nogle uger efter kom der faktisk en check til ham på 1.500 kr. Havde medarbejderen ikke været ærlig og røbet at det var TDC, som havde lavet fejlen, havde han nok bare måttet betale -. Så selvom det er David mod Goliath, kan David også få ret - en gang imellem.

Hilsen Ingelein, som håber på det bedste

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 14:42

Hej igen
Sammenligningen med bilen som er købt og betalt, kan jeg ikke acceptere, fordi jeg jo løbende betaler mit abonnement for at have en linje/opkobling, som fungerer.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 15:20

Ingelein hele hurlumhajsa ligger pt i at det går af anus til for TDC ren økonomisk, og ved at der sidder nogle mafia bosser ober der, og trækker
i penge skuffen, TDC skal tilbage på danske hænder igen, hvis de skal overleve, og så skal de fandneme ikke købe tele selsskaber op i udlandet, for mine penge,
Hvor mange gange har de f.eks ikke fået tilslutnings ledninger betalt 15 gange selvom det var samme ledning, der sad der i forvejen,
jeg havde en lejer som fik TDC til at sætte hans computter til, montør var her på ejendommen max 45 minutter incl den ½ time han drak 2 kopper kaffe, lejer fik en regning på 7½ time a 685,oo kr time + moms
det kostede sved og overbevise at det ikke passede, føj - føj gik den så gik den, et gammelt ord siger;! man skal ikke gå over bækken efter vandet,
jeg tror på det er de små selsskaber, der yder den bedste service, og ser mig om efter en sådan firma,
kjeld

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-09 19:00

Husk lige, at alt hvad der skrives i dette kanduforum tilhører Kandu teamet, i flg. Kandus egne regler, som man accepterer ved at deltage i diverse tråde.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-08-09 19:29

Jeg er også færdig med TDC.. på 3 år har vi haft en ledning igennem haven over på jorderen 7 gange på grund af fejl.. og efter nogle uger testet de det gamle kabel ok.. som så blev sat til igen..
Da jeg ringede for at opsige linjen.. ville de lige pludselig gerne grave et nyt kabel ind.. men da var det forsent... hurra for vores fibernet...der er slet ikke så mange problemer som med TDC..

Hvis TDC havede taget sig sammen for 10 år siden og satset på den nye teknologi i stedet for den gamle så ville de have mange flere kunder i dag..
så desvære som det ser ud nu bliver de kun en tv udbyder om 10 år.. (Dansk kabeltv & yousee)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 19:32

Hej Eyvind
Tak for mailen. Men da det er et offentligt forum, kan alle jo følge med her. Prøv at google, så kommer de enkelte tråde også frem, så der er vist ikke meget hemmeligt her.

Mange hilsner
Ingelein - pyh ha, godt det snart bliver lidt køligere - jeg mener i aften.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-09 20:55

Citat
Hej Eyvind
Tak for mailen.

Selv tak - men jeg har vist ikke sendt nogen mail.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-09 20:58

Hej Eyvind
Hm...... hvad skal vi ellers kalde de meddelelser for som vi skriver her i forum? Bulletiner ?
Nu må jeg vist hellere sende
kærlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-09 21:31

Som der står lige ovenover det felt hvor du skriver:
Citat
Skriv en kommentar
Her kan du indlægge en kommentar til dette spørgsmål.

Jeg kalder det for en kommentar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-09 08:14

Eyvind -> Jeg er nu i tvivl om, hvorvidt kandu's banbulle i reglerne/betingelserne:

http://www.kandu.dk/rules.aspx

Citat
..alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting. Der er dog en undtagelse til denne regel: Vi lover, ikke at afsløre nogle personlige informationer som du har giver os i al fortrolighed (ved at tilmelde dig som superbruger eller lignende). Dine personlige informationer er dine, de vil hverken blive afsløret eller solgt.

..holder vand i den 'virkelige' verden: http://www.infokiosk.dk/sw81181.asp

Jeg gætter på, at håndhæves kandu's regler som beskrevet, så vil det føre til et større juridisk slagsmål. Selvfølgelig har en person som udgangspunkt ophavsret til et 'værk' skabt af personen selv. Fordi en avis f.eks. gengiver/offentliggør et digt, så vil avisen ikke automatisk overtage ophavsretten til dette, uanset hvilken politik avisens redaktion/indehaver måtte have strikket sammen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-09 09:20

Hej Molokyle

Bortset fra at jeg ikke tror at man juridisk kan få de rettigheder, som Kandu påberåber sig på den måde, som du har citeret, kan de jo ikke sætte sig ud over lovgivningen må dette område.
Men vær sød at åbne en anden tråd om dette emne.
Hvis tråden glider fra mit TDC indlæg, lukker jeg tråden.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-09 10:51

Ja det har du nok ret i Molokyle.

Ps. Jeg er rimeligt tilfreds med TDC som leverede et VDSL modem i stedet for det gamle ADSL,
fordi den ikke kunne holde forbindelsen.
Så hvis jeg får råd (lov) kan jeg køre med en 40/40 Mb forbindelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-09 19:28

ingelein -> Jeg har intet yderligere, at tilføje mit indlæg/kommentar

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-09 22:37

Tak for svaret AG112.

Ja, det er også min holdning at jeg betaler mit abonnement for at have et fungerende Internet og IP-adresse. Det der irriterer mig vanvittigt er at TDC ikke yder gratis service, så snart man fortæller at man kører Outlook. Opsætningen er nøjagtig den samme som til Outlook Express, så når der er vrøvl, switcher jeg til Outlook Express for at få service . Desuden synes jeg at medarbejderen som det første burde gå ind og se om der er driftsforstyrrelser i det område jeg er tilsluttet i stedet for at beskylde mig for at have en fejl i opsætningen af mit mail-program.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-08-09 22:51

DU HAR FULDSTÆNDIG RET INGELEIN, DER ER INGEN VED "TDC" DER INDRØMMER EN FEJL.

MAN BLIVER SÅÅ TRÆT AF DET.

VI HAR HAFT MEGET GLÆDE AF AT VÆLGE DE SMÅ SELSKABER, HVOR DET ER EN SERVICEORIENTERET MEDARBEJDER, MEN KOMMER TIL AT TALE MED, NÅR MAN RINGER.

HÅBER DU FINDER ET GODT SELSKAB, DER VIL TAGE SIG AF DET, NÅR DU KØRER FAST, ELLER HAR PROBLEMER, DET ER DET VI BL.A. BETALER FOR.

HELD OG LYKKE MED DET.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-09 15:28

Konklusion:
DET KAN BETALE SIG AT KLAGE. TDC er lydhør når man klager. Udover mange undskyldninger kom der i dag en stor flot buket blomster med en undskyldning for den dårlige behandling af min fejlmeddelelse.
Mange hilsner
Ingelein