/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Opgradering fra windows 98 se til XP
Fra : marc43
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 14-04-03 13:36

Jeg overvejer at opgradere til XP, da jeg synes, at Windows 98 virker lidt forældet til min nye computer.

Er der noget man skal tage hensyn til ud over nye drivere osv.? Jeg har hørt, at man skal afinstallere DOS inden man installerer XP, men afinstalleres DOS ikke automatisk? Hvordan afinstalleres DOS? Kan det gøres i kontrolpanelet?

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-03 13:50

Hej marc43!

Du skal lige sikre dig, at din PC opfylder minimumskrav til XP, jeg kan vende tilbage med et link hvis du er interesseret!

M.h.t. afinstallering af DOS - hmm - men hvis du fortrækker (hvilket jeg synes er meget fornuftigt) at starte men en ny installation af Windows XP fra bunden, så kan du formatere harddisken fra en diskette eller starte på Windows XP CD - der guider dig igennem og hvorfra du også kan formatere.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 14-04-03 13:52

du kan også bare indsætte xp cd'en og så lave en opdatering.. det er også ganske udemærket.!

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 14-04-03 13:55

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 11:01
Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-03-04 11:32

Tak for besvarelsen. Spørgsmålet er næsten et år gammelt og er gennemført.