/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havehortensia
Fra : bauchmann
Vist : 1649 gange
400 point
Dato : 04-08-09 06:20

Hej
Jeg er kommet til at undervurdere væksten i min hortensia. Potten er blevet for lille og den vælter for et godt ord. Hvornår er det bedst at plante den i en noget større potte? Er der regler for hvor stor potten må være ved ompotning? Håber på jeres hjælp.

Torben

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-08-09 07:25

nu bare husk vand

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 04-08-09 08:27

Hej 1133
Du skriver nu. Den står jo i fuld blomst, men det betyder måske ikke noget?
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 08:34

Når din hortensia blomstrer nu, trives den fint nok

Vent med at ompotte til den er afblomstret - jeg ville selv vente indtil foråret

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-08-09 09:44
Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 400 point
Dato : 04-08-09 10:16

hej ved ikke om du kan bruge disse her link men vi har selv nogle af dem og de står fint selv med store blomster ,vi har plantet to i en meget stor krukke og der er godt med jord omkring dem (og de vælter overhovedet ikke

http://plantorama.dk/produkter/haveplanter/hortensia.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 10:23

Mine hortensia, ser også noget vakkelvorne ud i de små krukker, og de meget store blomster

Jeg har givet dem nogle blomsterpinde, de han hvile sig op ad... det vil være så ærgeligt hvis blomsterne knækkede af, nu de er så store og flotte

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-08-09 12:11

Du kan roligt plante den om.
Det har jeg gjort for 14 dage siden og min fik en potte der er 3 nr. større.
Og den stortrives igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 12:34

Citat
Og den stortrives igen.

Der er forskellige arter af hortensia,og din har åbenbart skulle have en omplantning for at trives igen

Mine trives nu også i en lille potte, ellers havde de ikke vokset og fået blomster.. men havde den hængt med næppet var det noget andet

Men jeg vil ikke løbe risikoen ved at plante om, hvis de så kommer til at få et "pladschock"

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 04-08-09 20:04

Tak for svaret return. også en tak til i andre der er kommet med kommentarer
Torben