/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mine fisk klør sig lidt
Fra : bublebee
Vist : 1351 gange
50 point
Dato : 31-07-09 20:33

Ind imellem "klør" mine fisk sig.
Ikke særlig tit men lige ind imellem.
De enten svømemr hen til en plante og nærmest hopper på den - lidt alla en trampolin.
Ellers svømemr de hen til lyftpumpen med siden til og nærmest bruger den som springbræt og hopper sidelæns. Ja de nærmest smutter.
Det er bestemt ikke dem alle og det er ikke ret tit.
Nogen grund til, at være bekymret eller er det bare fordi det ind imellem klør lidt.
Har kigget efter hvide prikker og syntes ikke der er nogle.

og mine sugemaller yngler, så det kan da ikke være fordi vandet er skidt ???

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-07-09 20:45

vi har i Tirsdags sat en spandpumpe til akvariet i stedet for den gamle indvendige pumpe.
Det er et 180 liters akvarie.
For ca 2-3 uger siden tømte vi akvariet helt for vand, kogte alle sten igennem, skyllede planterne, puttede nyt vand i, ca 40 liter af det gamle vand, lod det få en fin temperatur igen og fiskene i igen. (grundet meget mælkehvidt vand). PH værdien hedder ca. 7,7.

2 af mollyerne svømmer også lidt underligt. Nærmest med finnerne ind til kroppen og med store halebevægelser. Når man fodrer dem spiser de dog fint og når jeg så vil prøve at fange dem stikker de hurtigt af.

Altså nu havde det akvarie bare kørt så godt længe og pludselig går det galt....

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-09 23:01

Ved du hvad, du skal ikke være urolig, dine fisk trives og nyder livet. Ellers ville de ikke lege.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-09 03:10

Også neon og guppyer kan finde på at lege i en kraftig vandstrøm som de jo er udsat for i deres naturlige levesteder.

Noget af en hestekur Du har givet akvariet, der går lidt tid inden at naturen har fundet sit naturlige leje efter den omgang.

Del vattet i to klumper når Du udskifter i spandpumpen, når der skal skiftes kasserer Du kun den nederste lidt uigennemtrængelige og lægger den øverste ned i bunden og det samme ved næste udskiftninger, så bevares den bakteriekultur der renser vandet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-09 10:37

Hej Bublebee vi har en hyggetråd andet steds på Kandu, Nordsted1 har (vist) løsningen på dit problem, profilen brænder for at komme med forslaget, men er for genert jeg synes du selv skal læse her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=138594#1588875

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-08-09 11:29

Ok det er jeg glad for at høre, så de har det helt fint

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-09 11:41

Jeg tror heller ikke at der er andet i vejen med dine fisk, end at de lige skal tilpasse sig den voldsomme miljø ændring

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 03-08-09 14:13

Tak for svaret granner01.
Gav lidt ro i maven

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-08-09 22:16

Selv tak.