/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Penge-Problemer?
Fra : RabbidManic
Vist : 633 gange
20 point
Dato : 31-07-09 14:44

Hejsa jeg er ny herinde.

Jeg står her og har noget jeg meget gerne vil have hjælp til.
Jeg har prøvet nu i lang tid, at finde et sted/nogen der kan
hjælpe mig med mine penge-problemer.
Jeg i gæld til op over begge ører og skal helst have betalt de
regninger jeg har liggende meget hurtigt. Men jeg har simpelthen
prøvet at ansøge om lån alle steder:

Pengeautomaten
DER
L'easy
Citibank
Nodax Finans
OSV...

Men har fået afslag alle steder.
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre mere.
Jeg håber inderligt at I kan hjælpe.

MVH

KKJ

Kommentar
Fra : iah

Dato : 31-07-09 14:53

Du kan evt. tage et kig på denne side vedr. gældssanering:

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6462.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-09 15:06

Nye dyre lån og dermed endnu mere gæld løser IKKE dit problem....

Så enten hedder det banken - eller familie og venner - der er ikke andre muligheder.....

Du må jo være "registreret" siden de alle siger nej.... og er det tilfældet er der kun familie og venner tilbage - banken har i så fald også lukket....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-09 15:41

At søge lån de omtalte steder er at grave sin egen grav lidt dybere end den var i forvejen.

Det eneste der virker er, at kontakte sin bank, få samlet alle lån og lavet en afdragsordning, der hænger sammen.

Det kræver, at alle udgifter skal minimeres, og desværre betyder det, at intet man ejer er for helligt til at kunne sælges.
Det er prisen for at disponeret forkert, desværre.

Så kontakt din bank. Vil de ikke være med, så er det en advokat, du skal have fat i.

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-09 16:36

Citat
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre mere

Henvend dig til dem du skylder penge..indgå afdragsordninger som du ved at du kan overholde.

Der er ingen nem vej ud af gæld. Gæld skyldes kun, at man bruger penge man ikke har, og det er altid sjovere at bruge dem end betale tilbage. Eneste mulighed er at få det betalt ned, og lad være med at stifte ny gæld.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-07-09 18:03

Selvfølgelig får du afslag på dine ansøgninger når du skylder både her og der.
Det bliver endnu værre når du kommer i RKI.

I det tilfælde bliver det meget svært at finde nogle firmaer der vil låne dig penge.

Jeg vil heller ikke.

hawaii7

Kommentar
Fra : RabbidManic

Dato : 31-07-09 21:51

Jeg er slet ikke kommet så langt at jeg er I RKI
Så meget har jeg da styr på.
Jeg har talt med min bank (Virker Ikke)
Mine forældre har hjulpet mig nok
Alle de steder jeg har regningerne igennem ved jeg
halter lidt, når det ang. at betale regninger og min økonomi
Så...nu står jeg på bar bund...Jeg stod kun og manglede 20.000 kr.
for at få det hele op og stå (For Good)

Kommentar
Fra : asan

Dato : 31-07-09 23:25

det ville hjælpe os lidt med at give dig de bedste råd, hvis du fortalte lidt om du har fast indtægt, om gælden er afbetalingskontrakter, eller penge der er "smuldret" væk.
om du skylder "gud og hvermand" eller blot et par stykker.

Små kreditorer er ofte meget mere hysteriske end store.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-09 03:49

Citat
Jeg stod kun og manglede 20.000 kr

Du må have haft et meget dårligt forhold til Din bank gennem et par år med gentagne overtræk o.l. sideløbende med manglende opsparing da en bank under "normale" omstændigheder gerne ville låne Dig et sådant beløb, selv i vore krisetider.
Er Du på dagpenge eller bistandshjælp kan det også være en hindring.

For 15 år siden havde jeg selv oparbejdet oparbejdet klatgæld med rentetunge kreditkort og afbetalingskontrakter, jeg klarede mig fint men det var alligevel surt. Jeg lånte så hele beløbet til min gæld i banken, betalte lortet ud og kom ned på 1/3 af de førhen månedlige afdrag der for nogle kreditselskabers vedkommende hovedsaglig består af gebyrer og renter, dvs alt for høj åop.

Endevend Dine leveomkostninger. Hold op med at ryge, lav al Din mad selv istedetfor dyr junkfood der ikke mætter, spar på telefonsamtaler, mærketøj og byture, livet bliver kedeligt i en årrække indtil lortet er betalt, men det er det værd.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-08-09 05:47

Meld dig til fjernsynet de søger kandidater til udsendelse "Luksus fælden".
20.000 kan jo være mange penge, hvis du bare øsler dem væk og ikke har noget fast indtægt.
Ud fra de oplysninger du er kommet med, kan vi ikke komme med nogle løsninger. Når dine forældre og dit pengeinstitut siger stop er der noget galt, sp'om du ikke fortæller her.

hawaii7

Kommentar
Fra : RabbidManic

Dato : 01-08-09 17:07

Jeg ved at både min familie og jeg har været
ude på dybt vand i over 12-15 år (måske mere)
siden en af mine søstre startede del hele op
da hun rodede sig ind i Pyramidespil og skulle betale 13000 tilbage
men det havde hun ikke råd til, så mine forældre måtte låne pengene
fra nogle andre og sådan har det kørt lige siden.

Nye Lån for at betale ens regninger og gæld ud.
Kreditkort for at få råd til tøj med mere. Osv...

Indtil nu hvor det hele stadig er sådan.
Det er en stor ond cirkel og det med Lukus Fælden
er nok ikke så godt...Jeg vil ikke så og fortælle hele grunden
på TV og for at vise verden hvor stor en Loser man er

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-09 17:34

13.000 kr, Din søster slap sgu billigt, min kammerat kender en selvstændig håndværker som måtte afvikle sin forretning, og gav konen en størrelse 45 i røven idet hun havde spillet 800.000 op i poker på internettet.
Det hjælper nok ikke så meget at fortælle om andre, men mange sidder også hårdt grundet gæld samtidig med at friværdien i deres ejendom er forsvundet i krisen.

Det behøver såmænd ikke engang at være luksusgæld, man har jo "must have" ting, som en bil af arbejdsmæssige grunde samt TV.
En anden bruger på Kandu der var på røven opremsede bl.a. kontaktlinser i det stramme budget, disse fradømte jeg som luksus.

Man behøver ikke at låne penge af familien, men de kunne kautionere ved et banklån.

Kommentar
Fra : asan

Dato : 01-08-09 18:42

Nu kan vi ikke se om din og resten af familiens økonomi hænger sammen. Så bliver det lidt mere kompliceret, men med udgangspunkt i, at du selv kan kontrollere dine udgifter, så her et par forslag du måske kan bruge.

kontakt kreditorerne og få en aftale med dem. Allerbedst kør rundt til dem og snak med dem ansigt til ansigt. Det giver respekt, og du får meget nemmere ved at få en aftale end hvis du bare skrev eller ringede til dem.

vurder hvor meget du kan afdrage om måneden. Overvurder ikke din formåen. Meget bedre med en aftale med små afdrag som du kan holde, end store afdrag du ikke kan overholde.

Allerbedst hvis du kan komme igennem med at afdrage uden renter hvis du overholder aftalen, hvis ikke muligt, så har jeg et par tale med 6% p.a.

afdrag over 3 år = 608 kr. mnd. - total renteudgift 1904,-
afdrag over 4 år = 470 kr. mnd. - total rente 2545,-
prøv selv med andre tal her
http://www.bankinfo.dk/Amortisation.asp

Du skriver tøj med mere. Prøv genbrugsbutikkerne - med lidt held og ihærdighed kan du ekvipere dig for ca. 100 kr. uden at se helt forkert ud.

Hvad med et weekendjob 1-2 gange om måneden ?

Kommentar
Fra : musholm

Dato : 03-08-09 11:05

Se evt. gaeld.com

Musholm

Kommentar
Fra : kim85

Dato : 07-08-09 00:19

Du kan også prøve at stille samme spørgsmål på www.finando.dk, der kun omhandler økonomi.

Kommentar
Fra : kim85

Dato : 07-08-09 00:19

Prøv dette: www.finando.dk

Kommentar
Fra : RabbidManic

Dato : 07-08-09 14:55

Tak.
Jeg vil prøve at se på alle de links,
som I har vist mig.