/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
O.Office Math + Calc
Fra : Line99
Vist : 443 gange
70 point
Dato : 31-07-09 11:01

Hej

I OpenOffice finde to programmer : Math og Calc, kan du hjælpe mig med gode links /sider der viser /forklarer brugen af dem ??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : peque

Dato : 31-07-09 11:05

http://da.openoffice.org/about-product.html

Det er nok nemmest at læse omkring disse på OoO Hjemmeside.
Men generelt er programmerne udstyret med andre navne men funktionerne er de samme som i Win Office, selv menuerne osv er de samme dog med en lille ændring om hvad man kalder programmerne.
Math er regneark ligesom Excel
Hvorimod Math er et program til udregning af matematiske ligninger osv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 11:09

OpenOffice Spreadsheet (Regneark) har også en hjælpefil indbygget, tryk på F1

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 31-07-09 11:15

der er vist heller ikke så mange Excel sider at finde, så det kunne jo være at der var mere for Math + Calc ?!?!

,,,, lader den lige stå lidt - kunne jo være at der dryssede noget ind

Kommentar
Fra : peque

Dato : 31-07-09 11:21

bare du er klar over det er reelt det samme :

Men kan kun sige - da OpenOffice er openSource - er der kun online dokumentation
http://da.openoffice.org/about-documentation.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-09 16:51

Nu hvor der lige er openoffice folk på banen.

Hvor ændrer eller lærer jeg calc at skrive med eks. store bogstaver.

Man > bliver til man osv
Tir
Ons
Tor

I Excel kan jeg opdrager autoudfyldning, men jeg kan ikke finde det i OpenOffice.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 31-07-09 20:04

Hej Eyvind

I Formater ligger midt på noget med store og små bogstaver, men det er nok ikke helt det du spørger om

I skal være velkomne til at snakke, jeg lader den stå lidt endnu og lukke så til peque..

... ''opdrage'' mener du noget med makro ??

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 31-07-09 20:08

Ville I ikke sige at forklaring på en Makro var noget med en mulighed for at lave en lille program sekvens til autofuldførelse af egne valgte 'små' opgaver ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-09 21:45

En makro er en slags båndoptager.
Start en makro-optagelse
Lav det du vil ha' den til at gøre
Stop makro

Nu kan det du lavede aktiveres med den kombination du valgte eks. Alt+et bogstav

Der kan laves en makroknap oppe på værktøjslinien, som kan benytte den lavede makro
Den eksakte metode kender jeg kun i excel.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 02-08-09 02:02

Fint nok Eyvind Jeg skal til at sætte mig lidt ind i det og har købt hæftet Excel 2003 for alle, bare såååånne til at få begyndt med. Du er måske godt bevandret med Excel ? Jeg må også se at få lagt min Dabuntu på igen, det var en fin lille pakke med mange ting. Smart at dens præinstallerede wine kunne køre win office

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-09 19:43

Vel bevandret i excel...................næe men jeg ved lidt - meget lidt.

De hæfter har jeg også, men til office 2000. Jeg er ikke kommet længere end til office 2000 og kommer heller ikke længere.
Office 2000 kan alt det jeg vil.