/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås
Fra : renelassen
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 30-07-09 17:05

Hey nogen der har erfaring med centrallås fra Thansen, som man selv skal montere?
http://thansen.dk/product.asp?c=2964744287&n=-1712886988&pn=-1712886987

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 30-07-09 17:18

Jeg tror du kan få den billigere på www. e-bay.de i tyskland også til dit bilmærke
mvh. john

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-07-09 18:14

Lad være med at købe for billigt.
Du får hvad du betaler for.

hawaii7

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 30-07-09 18:34

De virker ganske udmærket.
HaraldSkrald havde også et sæt engang. Ved ikke om de stadig har dem.
Biltema har det også (Ålborg - Næstved).
Bilka har dem også af og til i auto afdelingen.

Der kan nemt være 2-4 hunde at spare ved at se dig omkring.

Uanset om det er et universalsæt, eller det er et originalsæt (ny / brugt), så er det største arbejde overhovedet at adskille dørbeklædning og trække ledninger. Det er der ingen tvivl om.
Og det er også det du skal starte med.
Og det skal gøres ordentligt, for løse synlige ledninger ødelægger glæden ved installationen, plus at der er en latent risiko for fejl funktion.
Bl.a. kan det blive et helt lille mareridt at få nye ledninger igennem en godt fyldt gummibælg ud til døren, men det SKAL gøres. Løse ledninger knækker efter højst et par uger.
Regn med MINDST en HEL weekends koncentreret arbejde, måske endda 2 weekender.

Låse motorerne er universale efter en fælles standard, både originale og u-originale. Der er en standard med hul afstand og montering, så de passer uden videre i dørens huller, når du har adskilt dør beklædningen.

Du får brug for en meget kraftig arbejdslampe der kan lyse ind i døren på låsen, da det ikke er nemt at komme til.

PS : du skal IKKE regne med at ledninger findes i forvejen. ALT hvad der kan spares på samlebåndet er sparet væk på en moderne bil.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 30-07-09 18:35

hawaii7
det er ikke for at det noget billigt du får i tyskland det er kvalitet efter min overbevisning,da jeg altid køber mine reserve dele der
mvh john

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-09 19:55

Jeg har tidligere to gange monteret sådanne tilsvarende i biler som ikke forud var beregnet til automatiske låse.
Det vigtigste er at få boer huller og monteret gummibælge korrekt mellem døre og "karm"
Tænk på at hullerne skal sidde så vanf der følger ledningerne , ikke kommer til at lave skade , og sådan at ledlingerne kun drejes let med dørens bevægelse. Hvis der giver krølleri på ledningerne holder de ikke længe. Kobber tåler ikke meget bevægeklse før det bliver "metaltræt" og bryder.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-07-09 20:51

Det er let at montere snes jeg.Ved ikke hvad slags erfaring du har. Jeg brugte ca. 2 timer på at montere centrallåsen og det har fungeret i 3 år.
alimak

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-08-09 20:19

De er tit på tilbud til 295,- og jeg har monteret 3 sæt, men uden aktuatorer, da det er fjernbetjeningen og blinklys aktivering, der er et godt alternativ til de gammeldags centrallåse.

Efter henholdsvis 2 og 3½ år virker de upåklageligt.