/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
CF vs SDHC
Fra : WoflerPro
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 30-07-09 12:44

Hej igen.

En anden ting jeg har spekuleret på.
Nogen DSLR kameraer bruger CF kort andre bruger SD HC, og så hvidt jeg har kunnet læse mig til kan Sony Alpha bruge begge dele.
Hvad er forskellen på de to kort typer... Bortset fra form og størrelse...?

Mvh
Brian.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-07-09 16:34

Der kan sikkert være forskel på læse og skrivehastigheden.
Altså hvor længe du skal vente når du tager et billed før kameraet er klart til at tage den næste billed.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-09 16:56

Både CF og SD kan fås i hurtige udgaver.
Men du skal lige sikre dig at camera også kan klare det hurtige kort.
(Mit gamle Canon kunne ikke klare de hurtige CF kort.............mit nye bruger SDHC og SDHS)

Her står lidt om de 2 kort.
http://www.pcworld.dk/art/8579?page=2

Ps. Du bør altid formatere hukommelseskort i det camera som skal bruge det.

Ikke alle kortlæsere kan læse de hurtige kort - men en ny kortlæser koster kun ca. 100kr.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-09 17:03

WoflerPro
Citat
Sony Alpha bruge begge dele.

Ja, men i samme kamera.
I Alfa 200, 300 og 350 benyttes CF - hvorimod i de nye 330 og 380 benyttes SD.

Så vidt jeg husker bruges der også CF i 700 og 900 serien.

Da jeg selv i mange år har benyttet CF i de tidligere Canon modeller, og nu kunne tænke mig et spejlrefleks kamera - har jeg været på jagt efter en af de udgåede modeller i Sony alfa serien (300/350). Og jeg var heldig, at det lokale Sony Center havde model alfa 300 på lager, til kraftig nedsat pris (kr. 3500,-).

Jeg foretrækker pensonligt CF kort - kontra de små dumme SD kort.
Men der er jo en personlig betragtning.

Godkendelse af svar
Fra : WoflerPro

Dato : 02-08-09 23:13

Tak for svaret Eyvind.
Det var jo helt perfekt, lige nøjagtig hvad jeg efterspurgte.
Så ikke den store forskel på de to typer.
Dog lidt både på pris og hastighed.