/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Omrigistrering af campingvogn
Fra : 5705
Vist : 3126 gange
50 point
Dato : 30-07-09 09:24

Kan det gøres hjemmefra,via min pc?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-09 09:28

Niks du skal til syn med den hvis det er mere end 2 år siden den er synet.
Har lige været på den selv.
Der får du udleveret papierne på den og så en tur på motorkontoret og punge ud og modtage de nye plader.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 09:34

Hvor gammel er campingvognen??

Citat
Skrevet: 31-03-2005 11:54:47
www.applusbilsyn.dk

og

www.fstyr.dk

Man anvender de gamle regler som vi kendte med bilerne.
Dvs. Syn hvis der handles efter 5 år og derefter kun ved salg, hvert andet år. - Sådan at man, hvis vognen handles inden den er 5 år ikke skal til syn, og at et syn derefter gælder til handel inden for 2 år efter det.

http://www.campingdanmark.dk/forum/omregistrering-og-syn-af-campingvogn/

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 30-07-09 10:20

Vognen er nysynet,mener at havde hørt at man selv kan omrigistrere den hjemme fra.Men kan ikke lige se hvorgan det skal forregå.
M.V.H Henrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 10:45

Du kan ikke omregistrerer hjemmefra, så kan alle jo på den måde "skaffe" sig en campingvogn, du er nød til at gøre det på den gammeldaws facon

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-09 11:35

Hej igen.
Hvis den er nysynet kontakter du motorkontoret der hvor du bor.
Du skal betale for en omregistrering og er derfor nødt til at køre en tur derhen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-07-09 11:45

Og husk den originale registreringsattest, evt. også den på bilen. Hvis du kommer med en kopi så vil de slet ikke snakke med dig. Og det er hos SKAT man i dag omregistrerer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-09 16:20

Du skal henvende dig på et motorkontor, alt efter hvor du bor, er det enten på kommunen (SKAT) eller du bor måske i en af de byer der stadig har deres eget motorkontor.

Du skal medbringe campingvognens originale registreringsattest, og synsanmeldelsesblanketten (hvoraf det fremgår, at vognen er nysynet ud fra de stempler synsstedet har sat på attesten).

Hvis det ikke er dit navn og adresse der står på synsanmeldelsesblanketten, så skal der udfyldes en blanket magen til, som fungerer som ejerskifte/omregistreringsblanket.

Hvis der ikke er plade på vognen skal du betale for at få udleveret en nummerplade, og hvis der er plade på, skal du betale et omregistreringsgebyr.

At gøre det via computeren/internettet er ikke noget der er muligt endnu, der arbejdes på en "model", hvor omregistrering kan finde sted med digiital signatur fra både køber og sælger, men det er ikke foreløbigt, at det bliver muligt.

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 30-07-09 21:16

Jeg siger tak til alle der har deltaget.
Jeg mente bare at der var sket noget nyt, med hensyn til omrigistrering.
Der må være noget jeg har misforstået.

Tak til alle der har deltaget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 21:28

Citat
Jeg mente bare at der var sket noget nyt, med hensyn til omrigistrering.
Der må være noget jeg har misforstået.

Det kan ske for os alle.... tillykke med campingvognen