/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Wlan
Fra : pepsimax
Vist : 511 gange
220 point
Dato : 13-04-03 22:41

Hej

Hvad er det bedste Wlan men AP og netkort via usb

og kender i noget til Trendware produkter
mvh

pepsimax

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 220 point
Dato : 14-04-03 09:14

Hej pepsimax

Jeg er ikke sikker på om det er det du efterlyser, men der er flere der er glade for linksys produkterne og de dækker hele spektret til en fornuftig pris.

Prøv eventuelt at tage et kig her:

http://www.linksys.com

Den Pt. billigste forhandler af produktet:

http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_kategori&kategori_id=2

Deres service er helt i top, også hvis man stiller nogle lidt skarpere spørsmål (Jeg har selv en linksysrouter )

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-04-03 23:32

Hvordan måler du bedste ?

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 17-04-03 23:36

Bedst til prisen og let at sætte op

pepsimax

Hvordan måler du bedste ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-04-03 18:58

Der er mange måder at måle "bedst" på, afhængigt af hvilket behov man har.
Skulle jeg vælge wlan ville jeg personligt gå efter stabiliteten Dualband ( IEEE 802.11b og 802.11g), hvor andre måske vil mene at længst rækkevide er "bedst".
For routere generelt mener jeg at en god firewall er vigtig (ellers kan man jo blot benytte en switch) alle siger de har det, men nogle er hullede som en si.
Let at installere afhænger af temperement. Er man inde i virkemåden af telnet, vil mange nok mene det er nemt. Personligt foretrækker jeg et webinterface.
Er man mange brugere (flere husstande f.eks) vil noget QOS/TOS,bestemt komme med i mine betragtninger, medens de fleste er ligeglade, ihvertfald til at starte med.
Routere skal stå tændte for det meste, derfor sætter jeg lavt strømforbrug højt. Nogle routere bliver så varme man næsten kan brænde sig på dem.
Nogle mener en/flere USB porte er vigtigt, mens andre hellere/også vil have VPN.

For mig er Linksys, stadig det bedste til prisen. Vil man gerne gerne gå på kompromis eller nøjedes med noget mindre, kan man sikkert spare nogle få hundrede kroner, beklager.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 04-05-03 15:46

Tak for svaret srhansen.