/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
BlueTooth.
Fra : Gevelia
Vist : 632 gange
65 point
Dato : 29-07-09 15:38

Hej Kandu.dk.

Jeg vil gerne bruge min nye, Bluetooth usb ting. Til at styre computeren med mobil telefonen.
Men jeg kan kun bruge min telefon som mus, men kan ikke finde ud af at bruge de andre funktioner, som f.eks. Mediaplayer, f.eks. når man sidder i stuen og vil høre musik, så kan man lige bruge telefonen til at skifte nr. eller se en film, kan det lade sige gøre! Og hvordan gør man!

min telefon er en sony ericsson w595!

Mvh. Per - gevelia

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-07-09 16:02

- hvis sender og modtager ikke er i samme rum, kan du ikke bruge Bluetooth...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 16:21

Stouenberg har misforstået, bluetooth er en radio forbindelse, den kan godt bruges uden at sender og modtager kan se hinanden.
Prøv at læse hjælpen fra XP Media Center:
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/using/getstarted/default.mspx
måske noget du kan bruge

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 29-07-09 17:02

Hejsa.

Jeg ved at man kan bruge sin mobil telefon som en slags fjernbetjening, og det har jeg fundet ud af, men om jeg kan bruger den til det jeg gerne vil med windows media player ved jeg ikke.

Jeg vil gerne kunne skifte sange og høre musik gå ind i programmer ved at trykke afspil. osv. Ved ikke om i forstår hvad jeg mener! Men det er sådan jeg gerne vil have det til. og jeg har set andre gøre det, men jeg kan bare ikke finde ud af det! :D)

Mvh. Per - gevelia

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-07-09 17:23

Du skal have en software, der kan læse signalerne fra BT og vidregive dem til det du ønsker at styre.
Hvis dit musikprogram ikke understøtter BT, så må du nødvendigvis gå omvejen via en software der er til formålet.
Jeg ved ikke hvor du kan finde den, men der er sikkert noget på nettet, hvis du søger med forskellige søgeord. Du må ikke forvente, at du er heldig de første par gange, men så prøver du ige med andre ord!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-09 17:38

Er der ikke en cd med til mobilen som skal installeres. Der er sikkert nogt software der kan håndtere det. Jeg har godt nok hørt om det du vil, men aldrig set det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-07-09 17:57

Du skal ikke regne med at have længere rækkevidde end 4-5 m

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 20:23

Jo jeg forstår godt hvad du mener, her på Kandu er der også en som kan henvise til en gratis MediaCenter, det er nemlig den software du mangler, jeg kan ikke huske hvad siden hedder

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 65 point
Dato : 29-07-09 22:51

Det er Dogvillestar som kunne linket, profilen er her ikke i øjeblikket, så jeg tillader mig at lægge linket: http://www.team-mediaportal.com/download.html

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 29-10-09 21:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-09 00:48

Selv tak - fik du din telefon til at virke som fjernbetjening?