/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opstramning af markisedug ?
Fra : bluesky
Vist : 3208 gange
300 point
Dato : 29-07-09 13:19

Hejsa,

Er der er kvik sjæl herinde som har erfaring med opstramning af en markisedug?
Jeg har en 7 m markise i haven som er blevet lidt slap i dugen. Markisen sad på huset da jeg købte det og jeg kan ikke se nogen angivelse af fabrikat - desværre ,-(
Det er en motordrevet markise som ikke er i boks eller på anden måde fancy. den har motorudtræk og det er det og i endeststykkerne sidder der en hvid og en gul knap som kan trykkes ned samt en låsebøjle. Jeg har lidt på fornemmelsen at det er disse jeg skal have fat i - men i hvilken rækkefølge ??? Så hvis der er nogen kan genkende dette og ved hvorledes jeg skal gribe det an vil jeg være taknemmelig. Jeg har forsøgt at "google" diverse gør-det-selv sider men uden held ;-(
Jeg kan evt. uploade et billede.....

På forhånd tak
Bluesky

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-09 14:38

Når man ruller en markise ud med håndkraft,bliver den slap hvis man ruller for meget dug ud, længere end stativet kan spænde det. Så du skal nok bare have justeret endestoppet.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 29-07-09 14:45

Hejsa,

Det er muligt men hvordan gør jeg lige det ?

Bluesky

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-07-09 16:05

- strammer den ikke op, hvis du kører lidt tilbage efter at have kørt den helt ud?