/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
snyt.
Fra : maleneogbrian
Vist : 559 gange
20 point
Dato : 29-07-09 10:52

hejsa.. vi er en familie på 5..
Vi var ude for at leje, og fandt et dejlig hus i skibby, ubegrænset og en overskuelig husleje. vi var ude og se på huset og sagde ja tak.
Efterfølgende snakkede vi med ham over telefonen, og han sendte lejekontrakten, jeg skrev under og sendte retur.
Så gik vi og ventede på at få den retur fra ham, med hans underskrift på. I mellemtiden snakkede vi med ham flere gange for at bekræfte at vi havde en aftale, ja siger han, den ligger på mit kontor og skal nok få den sendt, så i kan godt sige det andet lejemål op.
Så tager vi 14 dage på ferie, og da vi kommer hjem, finder vi en mail med:
Hejsa malene. jeg må desværre medddele at jeg bliver nød til at løbe for vores aftale, da jeg skal skilles og at huset skal sættes til salg, men der er jo mange dejlige boliger.
Kan det virkelig passe at han kan tillade sig det?? vi står om 2 mdr på gaden, med 3 små børn. håber en der kan hjælpe mig. hilsen den grædende mor

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 30 point
Dato : 29-07-09 11:04

HEJ MALENE

DESVÆRRE, HVIS UDLEJER IKKE HAR UNDERSKREVET LEJEKONTRAKTEN, OG DU IKKE HAR DEN I HÆNDE MED HANS UNDERSKRIFT, ER DER FAKTISK IKKE NOGET LEJEFORHOLD, MEDMINDRE DU KAN BEVISE, AT I HAVDE EN LEJEAFTALE.

HVIS DET KUN ER JER TO, DER HAR TALT SAMMEN, OG DER INGEN VIDNER ER, KAN KAN JO BARE NÆGTE, HVIS I GÅR I RETTEN.

DET KAN DESVÆRRE IKKE BETALE SIG.

MEN, HVIS HAN ALLEREDE HAVDE UNDERSKREVET LEJEKONTRAKTEN, INDEN HAN SENDTE DEN TIL DIG, ER DET NOGET ANDET, DA MÅ DU FÅ EN ADVOKAT TIL AT HJÆLPE DIG.

HELD OG LYKKE MED AT FINDE NOGET ANDET.

MANGE HILSENER
AG112

Godkendelse af svar
Fra : maleneogbrian

Dato : 29-07-09 11:33

Tak for svaret AG112. men kan jeg ikke bevise det, når han skriver at han må løbe fra vores aftale, er det ikke bevis nok på, at vi havde en aftale?? det har jeg jo på mail, både jeg og min mand snakkede med ham..

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-09 11:59

snyt, hvad betyder det ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 29-07-09 12:13

JEG TROR DESVÆRRE IKKE DER ER NOGET AT GØRE.

HVIS DER ER NOGET MED, AT HAN SKAL ERSTATTE, SKAL DU REGNE MED AT SKULLE I RETTEN MED HAM. SELV OM I FÅR RET, KOSTER DET SOM REGEL MANGE PENGE, DA MODPARTEN SOM REGEL ALDRIG BLIVER DØMT TIL AT BETALE ALLE JERES UDGIFTER, DESVÆRRE.

DET NEMMESTE OG BILLIGSTE ER AT SKYNDE JER AT FINDE NOGET ANDET, SELV OM DET ER SMADDER ÆRGERLIGT, OG I ER RIGTIG GALE PÅ HAM.

DU KAN JO ALTID PRØVE AT SKRIVE TIL HAM, AT DU VIL GÅ I VIDERE MED SAGEN, HVIS IKKE HAM BETALER JER ET ELLER ANDET BELØB.

MVH
AG112