/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Er busserne i RioJaneiro sikre
Fra : steenfibiger
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 28-07-09 18:03

Er det sikkert at køre i bybusserne i Rio de Janeiro, Brasilien? HVordan kommer man f.eks. fra Ipanema til Sukkertoppen, Copacabana-stranden og Cristo Redentor?
Hvor meget koster en sikker taxa fra den internationale lufthavn nord for Rio til Ipanema?
Måske har I været dér?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-09 18:13

Prøv engang at kikke i dit tidligere spørgsmål, der var flere busselskaber imellem

http://kandu.dk/Spg131067.aspx

Ja, busserne er sikre nok i Brasillien

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-07-09 18:22

Jeg er klar ov er hvordan jeg kører med fjernbusserne. Denne gang gælder det de lokale bybusser i Rio. Tak for dit svar.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-07-09 18:38

En taxa koster noget der ca. svarer til 15 DKR.

Jeg synes ikke du skal tage busserne - hjulene falder tit af dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-09 18:44

Og jeg svarede udfra et familiemedlem der var i Brasillien i November 2008

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 28-07-09 18:45

Busserne skulle være sikre nok, men pas på lommetyvene som er særdeles dygtige.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-07-09 19:37

Copacabana er et farligt sted.
Min bekendte var udsat for væbnet røveri da han var der. Jeg vil tro bussernne er mere sikre. Lommetyve er jo ikke farlige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-09 20:07

Væbnet røveri, behøver man desværre ikke tage helt til Brasilien for at møde.. bare tænk hvor meget møj vi har her i DK

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 28-07-09 21:21

Sikre__LOL-

Turde ikke engang FLYVE til : OVER byen__
For slet IKKE at BO der__medmindre du kender den LOKALE GANGSTER === KLUMME.

De er SÆRDELES farlige, drab på børn er ingen NYHED, begået af MYNDIGHEDERNE = Politi.

Og det er som regelt også samme, der står for samtlige drab/ af_ uafklarede.

Go festival__

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 28-07-09 21:24

Møjungerne er de VÆRSTE_da den INTET har at tabe..

<<tænk sig OM>>

+
GLEM DET, i tager jo alligevel afsted..

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 28-07-09 21:27

Ja busserne er ok
Men gaderne er farlige at køre på, store huller med risiko for
at bussen vælter.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 29-07-09 11:28

Kan man være sikre på ikke at komme ud for ubehageligheder i en taxa i Rio.
Samme spørgsmål, hvis man hyrer en taxa i Foz do Iguacu for at køre til Paraguy eller Argentina?

Tak for de mange svar!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-09 11:33

Jeg kan jo ikke svarer på om der -ALDRIG- sker ubehageligheder, men som jeg tidligere har skrevet, så har jeg haft et familiemedlem på ferie i Brasillien i november 2008, han oplevede
intet ubehageligt, og han var vidt omkring, både inde i en lille camp ved Amazonas-- der syntes jeg godt nok det var ubehageligt, at han var ude at fiske sammen med krokodillerne

Han fløj en del, men kørte også både med bus og taxi rundt, og var også Foz do Iguacu og Agentina

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-09 11:58

bliv hjemme, du tør jo ikke udfordre skæbnen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-07-09 18:33

Undgå linie 5 - den er farlig..... Og hjulene falder også af den.....

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-07-09 16:12

Tak for svaret Nordsted1. Jeg håber, at jeg klarer mig! Jeg har tænkt det meste igennem!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 16:14

Selvfølgelig klarer du dig, og får en kanon ferie... du må ikke tage bekymringerne på forskud... det er godt at gennemtænke ferien, men glæd dig nu bare til at komme afsted