/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvem bruger Telia´s net?
Fra : Dj_Kaffe
Vist : 3681 gange
100 point
Dato : 28-07-09 15:51

Hey hvem der nu læser dette...

Nogen der kan fortælle mig, om der er andre teleselskaber der kører på telia´s mobil net?..

mvh Daniel Klinge

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-07-09 16:44

Mener ikke der er nogen for tiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-09 18:47

Fire mobilnet i Danmark
Selvom selskaberne mere eller mindre er landsdækkende, kan der være randområder, hvor ét mobilnet dækker, mens et andet ikke gør det. Du skal derfor vælge et selskab, der tilbyder et mobilnet, der dækker der, hvor du typisk bruger din telefon.

I Danmark er der fire mobilnet. De fire mobilnetoperatører, som de kaldes, er TDC, Telenor, Telia og 3.

De mobilselskaber, der ikke selv har eget mobilnet, indgår aftaler med mobilnetoperatørerne om brug af deres net. I skemaet nedenfor kan du se, hvilke mobilselskaber der benytter hvilke mobilnet.

Mobilselskab knyttet til mobilnet Mobilselskab Mobilnet
3 3
A+ Telecom TDC
ACN Telia
Airtalk TDC
Barablu Telenor
BiBoB Telenor
Call me Telia
CBB Mobil Telenor
CoolTEL TDC
ELRO TDC
Energi Randers Tele TDC
FDE Service Partner TDC
GAFFA Mobil TDC
happiimobil TDC
LEASY TDC
Lebara Mobile Telenor
M1 TDC
MidtVest Bredbånd TDC
Mtel TDC
punkt1mobil TDC
Sonofon Telenor
TDC TDC
Tele2 Telenor
Telia Telia
Telmore TDC
Universal TDC
Unotel TDC
We Mobile TDC

så det ser ud til at Telia er "helt alene"

http://www.it-borger.dk/forbrug/mobiltelefoni/dekning-mobildekning

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-07-09 18:49

Ikke helt

Tilsyneladende ACN og Call me

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-09 18:54

Citat
Tilsyneladende ACN og Call me

Nå for dælen da, det havde jeg overset.... men det blev nu heller ikke sat lige så overskueligt ind som det er i selve linket

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 28-07-09 19:16

jeg siger mange tak, men så er det jo så bare lige hvem af jer jeg skal give point til? :)..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-09 07:09

Hej Dj_Kaffe

Hvis du ikke selv accepterer/annullerer dit spørgsmål inden for 3 mdr. lukker kandu det for dig, og du bliver trukket 5 ledige point (dem du kan stille spørgsmål for)

Godkendelse af svar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 11-10-09 18:48

Tak for svaret Nordsted1.