/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad fejler mit appelsintræ?
Fra : wacher
Vist : 4773 gange
500 point
Dato : 27-07-09 20:18

Jeg har lagt mærke at nogle af bladene på mit lille appelsintræ så lidt mærkelige ud og ved nærmere eftersyn fandt jeg på undersiden noget der ligner æg. Appelsintræet står indendørs og jeg har ikke set nogle knyb så jeg ved ikke hvad det er. Jeg har også tænkt på om det er noget appelsintræet udskiller "naturligt". Jeg trykker på de små "æg" når jeg ser dem. De er utrolig meget klisterede når man trykker dem ud.

Jeg har lagt nogle billeder af planten og dets æg her.

Er der nogen der kan bidrage med nogle oplysninger?

Link til billeder:

http://www.facebook.com/album.php?aid=28828&id=1110713311&l=5724ecd27a

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-07-09 21:20
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-09 21:32

Citat
jeg tror bestemt, at dit appelsintræ har fået skjoldlus

Niks det er det ikke. Jeg har fået skjoldlus i en nerie og de ser IKKE sådan ud.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-07-09 21:36

Citat
Jeg har fået skjoldlus i en nerie og de ser IKKE sådan ud.

Hej Pia der er altså så mange forskellige arter af skjoldlus - jo skjoldlus er jeg sikker på det er - en absolut mest udbredte årsag til sygdom i citrusplanter.....