/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
problem med optagning af musik
Fra : Dj-TreaK
Vist : 413 gange
20 point
Dato : 27-07-09 19:38

hey!..
jeg har et problem med med noget musik indspilning/optagning.. jeg har en mixer pult pioneer cdj 400 djm 400. og jeg kunne godt tænke mig at lave nogle mixes på min computer hp pavilion dv 6000
men mit problem er at når jeg får sat min mixer fra phono til jack i computeren og får et program op og kører Fx sony soundforge, når jeg så begynder at optage i fx sony soundforge får jeg rigtig dårlig lyd kvalitet,, det et problem jeg har haft med et par programmer nu og nu skal det bare lykkes.. bliver lykkelig hvis der er nogen der kan hjælpe..

Tim

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 27-07-09 20:21

Lydniveau i det røde felt måske.

Kommentar
Fra : Dj-TreaK

Dato : 27-07-09 20:39

desvære nej.. det ik det..

Kommentar
Fra : achton

Dato : 27-07-09 20:57

Bruger du line in på pc ?

Kommentar
Fra : Dj-TreaK

Dato : 27-07-09 21:00

altså bruger en af de 3 indgange der er ja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 21:24

Der er altså stor forskel om du bruger indgangen til mikrofon. eller line-in.
Mange er glade for Audacity (gratis):
http://audacity.sourceforge.net/
til at optage og redigere,
jeg bruger Magix (købe) den kan såmænd ikke ret meget mere end Audacity, men den gør det den kan, næsten helt automaisk.;
http://www.magix.com/da-dk/se/

Kommentar
Fra : Dj-TreaK

Dato : 27-07-09 21:33

jeg har haft prøvet audacity.. men lyden er stadig rigtig dårlig. nu jeg ikke den bedste til computere men bruger et phono fra mixern og den går så ud til jack i computeren... der er 3 indgange i computern.. jeg bruger den miderste ved ik om det nogen hjælp hehe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 21:36

Den midterste er line-in, du kan forsøge med mikrofon indgangen (lyserød) det er den jeg bruger, nogenlunde samme lednings føring som dig, mikrofon indgangen er mere følsom og du skal sikkert skrue ned for lyden i Lydindstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 21:38

Jeg spiller altså ikke selv, men optager gamle kassette bånd på computeren med godt resultat (Magix)

Kommentar
Fra : Dj-TreaK

Dato : 27-07-09 21:42

okay jeg synes jeg har prøvet at skrue helt ned på mixern og på computern.. jeg vil gerne forsætte med at bruge sonys sound forge nu har jeg prøvet så mange med samme resultat..