/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fjernelse af harpiks og poler
Fra : biksemad
Vist : 3063 gange
50 point
Dato : 27-07-09 18:00

Hej

Det jeg søger er noget til og fjerne harpiks fra lakken på min bil ? jeg har en kia ceed active sw sort metallak, det skal være noget som ikke skader metallakken, har holdt under grantræer, sikken noget svineri ?

Jeg vil også hen og polere min bil op, hvad er et super produkt til metallak , og skal jeg lakrense først, og hvilket produkt , jeg vil gerne gøre det så godt som muligt ?

Min bil er 1,5 år gammel.

Mvh Biks

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-09 18:10

Hej med dig.
Du skal bruge sprit ...det kan tage det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-09 19:36

Den moderne denaturerede sprit er tilsat stoffer , som kanskade lakken.

Brug hellere sprinklervæske, som også er med sprit men desværre også ret meget vand. Enkelte steder kan man dog få den koncentrerede, som er bergnet til selvfortynding. Den koncetrerede er uskadelig for lakken og vil også kunne opløse harpiks bedre.
I Sverrig er den koncentrerede almindelig handelsvare.

Ellers kan du ofre lidt god stærk Wisky.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-07-09 23:19

Du kan bruge petroleum.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-07-09 03:18

I forretninger med bilplejeprodukter kan du få en speciel Harpiksfjerner, men du får sikkert lov til, at betale rigeligt for navnet.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-07-09 06:17

brug gril tændvædske. det er et distileret rent petroliums produkt. det er det samme man bruger til at fjerne overskuds rustbeskyttelse fra lakken. og den skader ikke.