/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Afløb fra opvaskemaskine
Fra : lhg1
Vist : 1214 gange
50 point
Dato : 26-07-09 18:56

Jeg vil sætte en opvaske maskine op. Men der er temligt langt over til håndvasken og deraf afløbet.
Der er ca 2.5 meter derhen og et hjørne.
- altså 1,5 m s et hjørne og så 1 m.

Kan det lade sig gøre?

Og er der nogle specielle måder afløbrøret skal føres?

Mange tak.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 26-07-09 19:35

Der hvor du har købt opvaskemaskinen, eller i et byggemarked kan du købe en afløbsslange, der samles med den eksisterende på maskinen og føre den hen til afløbet. Det eneste du skal tænke på er at den skal mkonteres sådan at maskinen ikke tømmer sig selv , altså en sløjfe ca 50 cm over gulvet.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 26-07-09 21:09

Det kan sagtens lade sig gøre. Vi har lignende længde på afløbet. Fra maskinen går det over i ca 40 mm afløbsrør som jeg har ført ned i soklen til skabene og så op igen under vasken og tilsluttet der via en 3/4 tommer slange

Godkendelse af svar
Fra : lhg1

Dato : 06-08-09 13:15

Tak for svaret stig54.