/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Transport af kajak på bil
Fra : solvej2
Vist : 1715 gange
100 point
Dato : 26-07-09 15:17

Hej
Er der nogle der har erfaring med transport af kajak på bil?
Umiddelbart havde jeg tænkt mig et par tagbøjler og noget med at binde den fast.
Men det stabiliserer den jo ikke specielt meget i køreretningen...???
Evt. kan nogle lodrette beslag bruges?
Hilsen Solvej2

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-09 15:22
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-09 16:48

Nok kan plimsolleren komme til at sidde fast, men Du skal også tænke på kørslen, herunder at være ekstra opmærksom på hvordan bilen opfører sig ved vindstød samt måske også at sætte en "frivillig" fartgrænse på 90 km/t på motorvej hvis det blæser meget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-07-09 18:02

Ingen tvivl om, at en bøjle som ans foreslår er det optimale ( og nemmeste) men du kan sagtens surre en eller to kajakker solidt fast på et par tagbøjler, det har jeg gjort masser af gange uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : solvej2

Dato : 27-07-09 07:28

Tak for svaret ans. - og jer andre
Den ser rigtig god ud.