/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Samsung LCD tv LE40B535XXE
Fra : SillyconValley
Vist : 1873 gange
100 point
Dato : 26-07-09 14:04

Min far har lige investeret i et 40 " Samsung LCD tv. Jeg skulle hjælpe ham med at indstille kanaler. Det gik sådan set også fint nok, men tvet finder kun de analoge kanaler, og tvet er sat til at finde både digitale og analoge kanaler. Er der tilfældigvis EN, der har samme tv, som kan fortælle mig, hvad jeg gør galt.
ConValley

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 14:18

Sikker på der overhovedet ER nogle digitale

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 15:09

Abbonerer han på digitale kanaler? Og har han selv antenne?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-09 15:45

Formentlig har du ikke skiftet over for at se de ditigale kanaler.

PÅ fjernbetjeningen er der en knap med orange tekst "TV / DTV"

Her skifter du imellem de Analoge og Digitale kanaler.

Det er en mulighed.

Hvordan bor han
Har han kabeltv eller Antenne på taget ?

vh Ben

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 26-07-09 18:15

Kabeltv. Der burde være digitale kanaler. det med den orange knap skal da lige afprøves....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 18:19

Nix...

Du modtager analogt.....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-09 18:28

På kabel TV har du muligvis Digitale Kanalser, Men så skal du have en Kortælser på dit TV (For at kunne hente DVB-Cable).

Jeg har tikke tjekket om din fars model har DVB-C.

Men hvis du ikke sætter udvendig antene på kan de ikke tage de lamindelige DVB-T (Luft bårende TV kanalser).

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-09 18:32

Det ser ud til at den har DVB-C

Men så skal du lige finde ud at hvad hans TV-signal leverandør har af kort så du kan se de de kanaler de eventuelt lægger ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 19:08

Citat
så du kan se de de kanaler de eventuelt lægger ud.

Hvad skulle fidusen være i det

jeg kender ikke til nogen kabeltv-udbydere der lægger forskelligt indhold ud af hensyn til at nogen vil modtage digitalt....

Det skulle da lige være CanalDigital - men det er jo heller ikke på kabel

Du forveksler vel ikke med HDtv

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-07-09 13:34

Jeg har selv samsung - godt nok en anden model, men nok meget ens alligevel.

Jeg har selv søgt analoge og digitale kanaler - de analoge kanaler gemmes automatisk fra 1 til ca 35. de digitale kanaler gemmes fra 70 og frem - ved ikke hvorfor, men måske derfor du ikke umiddelbart kan finde dem. Prøv at gå ind i Menu - Kanal - Kanalliste, så bør du kunne se om der er registreret nogle digitale kanaler.

Jeg har selv kabel-tv men ikke digital-signal, så kanalerne ligger bare "klar" til aktivering.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 27-07-09 19:18

Tror jeg har løst gåden. Kontaktede min fars antenneforeningen som kunne oplyse at sproget som skulle indstilles inden, der søges kanaler, skulle indstilles til Finland, og ja det havde jeg så ligesom ikke gættet. Nu er de digitale kanaler ihvertfald fundet.
Takker alle for de mange gode råd.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-07-09 09:29

Finland - ja det er da oplagt

Godt at det lykkedes.