/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Zepto bærbar, cpu.
Fra : JubazKan
Vist : 967 gange
50 point
Dato : 26-07-09 13:56

Min bærbar er gået "halv-død" Den starter fint op når den er kold. Efter 2 min "fryser" den fast. Så starter jeg den op igen, og så når den ikke engang at loade windows ind, før den "fryser" igen. Jeg har prøvet at skifte ram ud. Og jeg har prøvet at pille harddisken ud. Selv i bios "fryser" den. Så jeg vil næsten tro at det er cpu'en? Andre gode bud?

Hvis det er cpu'en kan man skifte sådan en i en bærbar, og hvor køber man dem? Jeg har søgt på nettet men jeg kan kun finde cpu'er til stationærer pc'er, men ikke til bærbare.

Computeren er en Zepto note 4200. 1,8 GhZ cpu, 1 gb ram.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-09 14:00

Det er vel ikke fordi den er så tilstoppet af snavs at den lynhurtigt kører varm. Bare for en sikkerheds skyld var det jo godt lige at tjekke

Kommentar
Fra : svinninge

Dato : 26-07-09 14:02

prøv se om den genstarte også i fejlsikkring tilstand, hvis du kan tjekker varmen i spu,en om den ikke bliver for varmt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-09 14:03
Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 26-07-09 14:03

Den er pæn ren, fri for støv og snavs indvendig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-09 14:07

http://geek.pricegrabber.com/search_attrib.php/page_id=42/mode=geek_ltbg_processor/

og her kan de købes. Led lidt i blandt dem og du vil sikkert finde din cpu.

Hvis du er usikker på hvad din cpu er nøjagtig så hent dette lille program Everest Free. Det kan fortælle dig megetom hardwaren der er indeni.

Kan hentes her http://majorgeeks.com/download4181.html klik på Majorgeeks USA

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 14:55

Daws.

Prøv dette lille kneb. Måske det hjælper .

http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 14:57

PS!.
Citat
Det går i al sin enkelthed ud på at fjerne batteriet fra maskinen, tage strømmen ud for derefter at holde den bærbares tænd-knap inde i ca. 30 sekunder.
Det er dette her, det drejer sig om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 16:41

Den er muligvis tilstoppet i luftkanalerne.
Kan du høre blæseren starte op.
Sidder ram klodsen ordentlig på plads.
Har du en fjollet mus tilsluttet.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 26-07-09 21:58

Når den er kold vil den gerne starte op. Jeg kan endda komme ind i windows.... og så går den kold. Når jeg så prøver at starte den op igen bagefter, så tæller den ram op og skal til at loade windows ind og så fryser den. så prøver jeg igen og så når den kun lige at vise et skærm billede (tryk F2 for konfirguration) og så går den kold. Det er lige som om at jo varmere den bliver jo "kortere levetid"

Jeg lagde den i køleskabet i dag (ja grin bare) Og så kunne jeg holde hele 5 min før den gik kold. Jeg tror nu det er cpu'en..... Ja bare et gæt.....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 22:00

Hejsa.

Prøv nu det lille kneb, som jeg henviser til

Mvh

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 26-07-09 22:04

Jeg har lige prøvet det heller22... Desværre virkede det ikk.....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 22:41

Hvor meget gør du ud af at "rense" op i temp.-filer o.l. ? For det kan være, at din pc bliver "bremset" af for meget ikke unødvendigt "snask" . Men prøv at downloade disse 3 programmer, brug dem og se om det hjælper .

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced%20system%20care&searchArea=programs

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo%20uninstaller&searchArea=programs

Ved Revo Uninstaller skal du i Værktøjer, Scan og Rens

Held med det

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 22:47

NB!

Lige en gang til med Revo:

Ved Revo Uninstaller skal du i Værktøjer, Fjern unødvendige filer, Scan og Slet

Det var vist den rette rækkefølge og betegnelser!

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 26-07-09 22:53

Det nytter jo ikke noget når den låser fast inden jeg kommer inde i windows.... selv om det er i fejlsikret tilstand. Selv i bios låser den sig fast....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:05

Åh nej altså. Jeg har altså krisedag i dag . Nu har jeg "læst" dit sp. et par gange, uden at fatte en ski af noget som helst . Det er først nu, efter dit sidste indlæg, at jeg godt kan se, at jeg skulle have blandet mig helt uden om. UNDSKYLD .

Suk, dit problem med din pc kan sikkert nok kun løses med et værkstedsbesøg. For det kan jo være en af mange ting, der er ved at stå af, ikke kun CPU-en .

Mvh .

PS! Når du får den op at stå igen, så husk endelig de 3 renseri-pgr. Jeg kører dem efter hvert brug af min pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-09 10:53

Du gider ikke svare på mit spørgsmål - så jeg hopper fra her.
(Ejer af en Zepto 3215)

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 27-07-09 12:58

Eyvind:

Luftkanalerne er rene, ram er blevet skiftet ud, blæseren starter fint op, og kører op og ned i omdrejninger alt efter hvor meget den arb, og der er ingen mus tilsluttet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-07-09 18:37

det kan sagtens være cpu der er ved at fise af. Men har du tjekket det link jeg sendte tidligere hvor du kunne købe cpuer

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 28-07-09 06:04

Ja det har jeg tjekket Fijala..

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 28-07-09 06:05

Men sådan en cpu er vel ikke bare lige til at skifte i en bærbar?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-09 15:59

Jo hvorfor ikke. Det er jo bare at skille ad og grave sig ind til den. Jeg har da haft min gamle bærbare adskildt i atomer, bare for at prøve. Og processoren i den var magen til en standard, så på med vanten.