/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express
Fra : lanny
Vist : 469 gange
300 point
Dato : 26-07-09 13:28

Min mappe med Gemte meddelelser er pludselig forsvundet - samt alle meddelelser i indkommen post er tom - hvordan kan jeg genskabe indholdet af disse mapper?? Forslag efterlyses.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 13:31

Har du mon skiftet identitet inde i Outlook.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-07-09 13:31
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-09 13:32

Har du tjettet VIS

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 26-07-09 14:39

Jeg har ikke skiftet idenditet - jeg fik en mail fra superbrugsen, hvor jeg skulle aktivere billederne og programmet frøs.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-07-09 14:54

Hvis dit styresystem er Windows XP, kan du prøve at foretage en systemgendannelse til et tidspunkt, før du aktiverede billederne fra SuperBrugsen.

1. Klik på "Start".
2. Klik på "Hjælp og Support".
3 Under "Vælg en opgave" klik på "Systemgendannelse".
4. Følg vejledningen dér.

Der er ingen garanti for, at det løser problemet, men der er efter min erfaring en fair chance for det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-09 14:54

Det må have været en BRUGS forvirring der er indtrådt i din PC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:14

Start Outlook Express og klik på Funktioner og på fanebladet Vedligehold, nede midt i vinduet klikker du på Lagrings mappe, der åbner er lille vindue med adressen på mappen hvor dine mapper og meddelelser er gemt, sæt muse markøren til venstre for C og hold venstre musetast nede mens du trækker over linjen helt til højre, den slutter med Outlook Express, nu er hele linjen markeret og du højre klikker og klikker på Kopierer, åben så Dokumenter og klik en gang oppe i adresse linjen, der hvor der står Dokumenter, ordet Dokumenter bliver blå og du højre klikker oppe i linjen og klikker på Sæt ind, nu står hele den lange linje fra før i adresse linjen, tryk på Enter, så er du i mappen hvor Outlook Express gemmer dine breve med mere, du ser efter om dine savnede mapper er der (det er de forhånbentlig) og de skal have en vis størrelse afhængdig af hvor mange mails du har i dem.
Hvis dine mapper er der og ser ud som om de har en tilpas stor størrelse, så skal du klikke på Vis i Ouylook Express for at finde de indstillinger som viser mapperne.
Hvis ikke dine savnede mapper er i mappen hvor Outlook Ekspress gemmer, så er de blevet slettet og kan ikke gendannes, hvis ikke du har en sikkerheds kopi

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-07-09 20:47

Fin kommentar fra o.v.n.
Det ville måske være en idé at foretage en søgning efter *.dbx ved hjælp af XP's normale søgefunktion. Hvis denne søgning ikke finder nogen dbx-filer, som er de mapper, der rummer de forskellige mails, så er de blevet slettet, og så bliver det meget svært at gendanne dem, selv om det i nogen tilfælde kan lade sig gøre med specielle rescue-programmer.
Hvis søgningen finder dbx-filerne, kan man se, hvor de ligger gemt og kan derfor reddes på forskellige måder. Jeg ville kopiere dem til en mappe på et sikkert sted, inden jeg forsøgte at retablere lagringsmappen.
Fordelen er den, at vis den fremgangmåde, som o.v.n. foreslår, ikke giver resultat, så kan man ændre lagringsmappe-adressen til den mappe, kopierne af dbx-filerne er kopieret til.