/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
AFGIFT PÅ TRAKTOR
Fra : atli01
Vist : 5019 gange
97 point
Dato : 26-07-09 13:22

En Fiat 415 på hvid plade med rød kant.egen vægt 1800 kg årgang 1968 erdet en veterantraktor og er den biligere i afgift og forsikkering end en ny traktor
hilsen atli01

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-09 17:07

Uha..det med traktorer er en jungle at finde rundt i m.h.t. regler, love og priser..der skelnes mellem om det er sorte plader, plader med rød kant, diesel ell. benzin, om de skal bruges til kørsel på offentlig vej eller kun som landbrugsmaskine o.s.v.

Jeg kan kun anbefale at søge hjælp her:

http://www.dvtk.dk/

Kommentar
Fra : atli01

Dato : 26-07-09 18:09

Fiat 415 skal være med rød kant og det er en disel
Tak P.H.H

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 18:42

Hvad bruger du din traktor til ? Den skal være ansvarsforsikret men ikke nødvendigvis have en nummerplade (godkendt eller registreret)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 18:44

Hvid plade med rød kant bruges almindeligvis af entrepenører og maskinstationer, lyder ikke som noget du har brug for, kan du ikke bare tage nummerpladen af og afmelde på motorkontoret ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 97 point
Dato : 28-07-09 12:16

Bare hæve point uden at uddybe hvad vi svarer forkert eller mangler
hvis det er begrebet veteran traktor, så er en traktor en traktor i lovens forstand, om den så er 100 år gammel, den kan ikke registreres eller forsikres billigere på grund af alder, hos Alm. Brand er der en glimrende oversigt over hvordan din traktor bør forsikres (og den skal forsikres uanset om der er nummer plade på eller ej)
http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagab_l_vaerdatvidetraktor

Godkendelse af svar
Fra : atli01

Dato : 28-07-09 14:36

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-09 14:39

Selv tak - du fortalte aldrig hvad traktoren skulle bruges til, måske du kunne have fået et bedre svar