/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Aimpoint - erfaringer
Fra : haus
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 25-07-09 21:39

Er ude efter en Aimpoint sigte. Der er et hav af forskellige modeller. Er der nogen som kan anbefale en bestemt model, som fungere godt i praksis ?

Kommentar
Fra : taby

Dato : 26-07-09 07:20

Hej Haus

Jeg har haft en 9000 som virkede meget godt på korte afstande. Du skal være opmærksom på at den er bedst på afstande op til 60-70 meter. Når man kommer længere ud er man i mine øjne bedre tjent med en kikkert med belyst sigte med variabel forstørrelse der kan skrues ned til 1,5 eller 2.5 x forstørrelse. Af samme grund har jeg ikke længere aimpointen, men har erstattet den med en S&B Zenith 2,5-10x56

Mvh. Taby

Kommentar
Fra : haus

Dato : 26-07-09 14:03

tak for svar. Jeg har umiddelbart selv kig på en 9000 eller en af micro modellerne. Ved du hvad forskellen egentlig er (bortset fra størrelsen) ..?

Kommentar
Fra : taby

Dato : 26-07-09 17:16

Hej igen

Jeg kender ikke forskellen på de forskellige modeller desværre. Men rådet vil stadig være en rigtig kikkert med lys. Den er langt mere alsidig.

Mvh. Taby