/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Nye løbesko = ondt i ryggen
Fra : dall1991
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 25-07-09 21:18

Hej.

Forleden uge var jeg på ferie, hvor jeg købte et par løbesko. Nike air alaris II+.
http://farm4.static.flickr.com/3406/3495331919_2911a2f60f.jpg?v=0
De var super gode at have på, og god affjerdirng, så dem snuppede jeg.

Jeg har dyrket sport i mange år, og gået til fodbold langt tid. (er 17 år) Jeg begyndte at løbetræne regelmæssigt for 2 måneders tid siden, og kan stadig mærke forbedringer. Jeg har altid løbet i mine Adidas Spezial sko
http://images.google.dk/images?hl=da&q=adidas%20spezial&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
og har aldrig haft nogen problemer. Har nu løbet i de nye sko 5-6 gange, og har fået ondt i ryggen efter hver gang. Det er i den underste del af ryggen, på højde med solar plexus.
Det skal siges at jeg er svejrygget og platfodet ;).

Er blevet anbefalet at smutte ud i kaisersport, og få hjælp til en ny sål, der passer perfekt, og som formodentligt kan få mine rygproblemer væk ;). Men hvad siger i - vil i mene en ny sål kan hjælpe?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-07-09 21:53

Du vil nok blive hjulpet af en ny sål. Det bedste vil være at få bedømt dine fødder af en professionel og så få laver sålen hos dem, men det koster ca. 900 kr.

Vil det ikke være en ide at droppe de nye sko og så vende tilbage til de gamle. Derefter træner du din ryg i 3 måneder og så prøver du igen at løbe i de nye sko.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-07-09 00:45

Jo, jeg synes bestemt du skal få tjekket om de sko passer til dig. Du har fået "besked" fra din ryg om, at de ikke er som de skal være...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-09 00:53

Vi andre "raske" kan såmænd også få købt forkerte sko og har kunnet mærke det, bruger vi dem så fortsat kan det give skader.

Så ind i skabet med dem til man tager sig sammen til at smide dem ud.