/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
driver søgning
Fra : Nul7
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 25-07-09 19:59

Hej Kadu venner.

Findes der en "Driver dektetiv" eller lignende, der er gratis...Jeg oplever hvergang jeg søger efter driverhjælp at "Driver dektetiv" dukker op, ok. den kan fortælle mig hvad jeg mangler, der ud over koster det 29 dollars formoder jeg.

Hej

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-07-09 20:27

http://driverzone.com/

Måske denne side er noget for dig !

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-09 20:37

Hvad er det du har problemer med ?????

Dviveropdatering blot for opdateringens skyld er en meget dårlig ide.....

Det nyeste er ikke altid det der virker bedst

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-07-09 20:53

Du kan prøve at downloade Secunia PSI, den kan fortælle om du er opdateret http://programmer.downloadcentral.dk/?SecuniaPSI/PrivatlivOnline/Internet/2029

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-09 23:26

Jeg har et program som hedder "Update Checker". - Men om det er et der gør det sammen eller er anderledes, det ved jeg ikke.
Det fortæller mig om alle de programmer jeg har, om der er opdateringer til dem.
www.filehippo.com/updatechecker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-09 00:45

Jeg fatter ikke at folk stresser rundt efter nye drivere hele tiden og bruger mærkelige programmer til at lede efter dem.
Når man køber eller bygger en ny computer har man vel oplysninger om sit hardware og tjekker så nu og da på hjemmesiderne.

If it works, dont fix it.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-09 01:06

Arrrrrrrrrrrrrrh LUFFE!
Kender du ikke til den spænding der er ved at prøve noget fremmed?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 01:12

Alså Severino. Jeg kan godt forstå den . Fy skam

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 07:54

Citat
Kender du ikke til den spænding der er ved at prøve noget fremmed?

Den varer KUN til man får fingrene i det

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-07-09 09:26

Det er ikke med min gode vilje, at jeg vil bøvle med en ny driver.

Mit problem er at mit skærmkort ophøre med at fungere og tænder så igen for til sidst at slukke helt ned. ( Skærmdriverens atimag er holdt op med at fungere) melder den.

Kortet er et " ATI Radion 1300- 1600 serien", - alle kloge foreslag fra sidste gang jeg var inde på det er afprøvet uden held...ATI s hjemmeside, deaktiver, rengøre, m. m.

Jeg er villig til at ofre et nyt kort, hvis det kan hjælpe.

Hej!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 09:41

Dit problem lyder ikke som et driverproblem - nærmere som et hardwareproblem....

Så PRØV med et andet skærmkort (eller evt. pil det ud og kør med det "indbyggede")

Det er vel ikke tilfældigvis en Dell du har ?????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-09 10:25

Hvis ATI eller Omega drivere i ældre eller nyere versioner ikke løser problemet kan selv et "driver detective" program til 10.000 kr IKKE løse noget som helst.

Enten er kortet stået af, eller Din Windows-installation som driveren skal samarbejde med er defekt.

Severino
Jeg afprøver da nu og noget ukendt, men ALDRIG uden at oprettet et gendannelsespunkt først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 10:36

ELLER - kortet kan SLET IKKE bruges i den maskine

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-07-09 12:13

Nej det er en Bell Pachard Ixtreme gold 5907.
Vista installeret, den er født med dette grafikkort.
Det er et nyere problem der er opstået. Kan det være varmen? ca. 24 -25 grader på kontoret.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 12:21

Daws.

Har du prøvet dette kneb. Hjælper måske også ved en halv/hel-død skærm. Altså blot et skud i tågen fra mig af .

http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live

Skulle også virke på stationære!

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-09 12:25

Ja - det KAN være varmen.....

men jeg tvivler....

Der har været en del problemer netop med 1300-1600 serien

Om problemet OGSÅ gælder Packard Bell ved jeg ikke - men tag en snak med ATI support...

Du kan IKKE selv gøre noget andet end at skifte kortet....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-07-09 09:04

Refi, - hvad kort vil du anbefale til en stationær, - jeg så et i "datatid" til ca. 800kr.
men skrev det selfølgelig ikke op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 09:13

Jeg vil ikke anbefale noget bestemt - det kommer jo helt an på hvad det skal bruges til....

Derudover skal du så sikre dig at maskinen overhovedet kan køre med det....

Et grafikkort med EGEN hukommelse vil altid være en fordel.... (men ikke en nødvændighed)