/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Remote access fejl
Fra : ihansen
Vist : 631 gange
200 point
Dato : 25-07-09 14:36

Jeg har en "Iomega Home Storage Manager 1TB" harddisk, som kan bruges som NAS-server, med remote access.
Fejlen er at den i remote access siger fejl hver gang, lige meget hvad jeg prøver. Har prøvet at åbne porten i routeren, men hjælper ikke.
Routeren er: D-link dir 655.
I kan se fejlen her: http://img10.imageshack.us/img10/9822/remoteaccessfejl.jpg

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-07-09 14:58

Daws.

Du skriver:
Citat
lige meget hvad jeg prøver
Det absolut eneste jeg kan bidrage med er at spørge, om du har prøvet at hente opdaterede drivere på nettet ?

Ellers ved jeg IKKE, hvad du skal gøre .

Mvh

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 25-07-09 16:05

Ja alt er opdateret

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-09 16:47

Hvordan er den tilsluttet?
Jeg har også en sådan harddisk, bare mindre kapasitet. Den kan tilsluttes enten via USB eller LAN.

Jeg køre med den under LAN, og har givet den adgang i mit MAC filter, som jeg bruger til at stre adgangen til mit netværk.

Din NAS skal overholde de samme betingelser som hvilken som helstanden PC, for at benytte netværket. Her tænker jeg på at du sikkert bruger kryptering.

Hvis du bruger LAN som forbindelse, så se om den har fået tildelt en IP-adresse?

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 25-07-09 18:43

Den har en IP-adresse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-09 19:50

Jeg har gjort det, at jeg har i min stifinder, oprettet et netværksdrev, med referance til Iomega drevets navn, og givet den drevbetegnelsen Q, så den ikke vil komme til at konflikte med andre drev og flytbare diske.

Hvad har du selv gjort???

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 25-07-09 20:08

Sat disken til ruteren instaleret softweren åbnet porten i ruteren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-09 23:20

Godt nok, men det bliver den ikke umiddelbart synlig af.
Inde i netværkstedet skal du kunne se den, når den er tændt.
Men det mest praktiske er, at du i stifinderen, opretter en netværksdisk, og giver den et drevbogstav, helst noget fra de andre,så der ikke opstår problemer med andre midlertidige enheder.
Du kunne jo kalde det for Q, lige som jeg, så der er masser af pladser imellem de værende drevs.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 26-07-09 09:43

Den har 6 mapper og 6 bogstaver og jeg kan se dem på mine egne maskiner men den siger fejl på remote access