/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Speedy 50 4 takts ventil inds.
Fra : david_dollas
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 24-07-09 20:03

Hvad er ventil indstillinger på en speedy 50 4 takts ?

Efter hvad jeg har kunne finde ud af, så er 0,05mm "næsten" standard, men vil jo gerne være sikker.

MVH

DAvid

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-07-09 17:17

Jeg har læst at ventilerne skal stilles fra 0,04 mm som det laveste til 0,12 mm som det højeste.

Til min Kymco Super 8 står der 0,08 mm for begge ventiler.

Jeg har kørt med både 0,05 mm og 0,1 mm og jeg syntes ikke jeg kan mærke nogen forskel.

Men det skulle være mere sikkert at køre med for stor ventil afstand end for lille.
Så hvis du er itvivl om du skal vælge mellem 0,05 mm eller 0,1 mm så er 0,1 mm det mest sikre valg.

For lille ventilafstand skulle kunne gøre at ventilerne ikke kan lukke helt også kan de blive for varme.
For stor venstilafstand skulle gøre at det larmer mere fra ventilerne/topstykket.

Jeg ved ikke om det giver dårligere motorydelse hvis man køre med forstor ventilspillerum.

Kunne være sjovt at prøve med 0,3 mm og 0,00 mm bare for at se forskellen.