/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Hjælp til Synphonic på Ubuntu
Fra : o.v.n.
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 24-07-09 14:09

Hej er her nogen som kan hjælpe med at få Symphonic til at køre på mine Ubuntu computere ?
http://symphonic.sourceforge.net/page.php?4
jeg har hentet filen og udpakket, jeg har læst på denne side:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=716477
og nu afslæres det jeg ikke er alt for fortrolig med Linux endnu, ved kommandoen
Kode
sudo nano /etc/jvm
åbner et vindue hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre for at komme videre, please hjælp mig videre, og meget gerne step by step
kom gerne med forslag nu, men jeg læser dem sikkert først sent i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 14:10

Øv byt lige æ ud med et ø i afslæres

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 24-07-09 14:19

,,,, gid at jeg kunne hjælpe dig,
men desværre har jeg aldrig hørt om det før nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 14:29

Har du en Sony Walkman ? Du elsker jo at eksperimentere så kunne vi sammen prøve os frem

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 24-07-09 14:30

denne sudo nano /etc/jvm
åbner en tekst editor hvor du skal indsætte denne i øverste linje

/usr/lib/jvm/java-6-sun

mener det er ctrl + a (eller x) for at afslutte du bliver her spurgt om du vil overskrive
tryk y (yes)

du kan også bruge en editor du er fortrolig med (istedet for nano)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 14:31

Dumt at jeg ikke undersøgte om en sådan walkman kunne sammen med Ubuntu men det er for sent nu, og det ser ud som om der er en løsning, det er bare at forstå hvordan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-09 15:52

Kan den ikke køre i ...........................................................wine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-09 15:58

Du har vel læst denne hvor han siger at du kan h-klikke og vælge åbn med "Sun java 6 runtime"

Citat
you don't have to format anything. You don't need to delete anything - that is what JSymphonic does. Follow the instructions from antonr and then run JSymphonic (you don't have to use the terminal if you dont want to, it can be started with right click --> open with "Sun Java 6 Runtime") JSymphonic dosen't reformat the player, so you should still be able to use it wit SonicStage, although I haven't bothered trying.

Fra dit nr. 2 link

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 17:35

Jo det har jeg Eyvind, og fået åbnet Symphonic og den ser fin ud, næste skridt er at
Citat
Cannot find OMGAUDIO folder, the device path is probably wrong
og nederst i vinduet står der: The device is not mounted! alt imens en linje står og loader i en uendelighed Sony Corp. Walkman er vist på skrivebordet, jeg kan afspille filerne på den med Rhythmbox, men ikke tilføje nye, den kan ikke mountes som et drev og det er her jeg vil bruge Shymhonic, jeg er langt fra færdig, men måske på vej

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 24-07-09 22:00
Kommentar
Fra : Line99

Dato : 24-07-09 22:10

o.v.n. Det ville jeg da gerne, men.... Nej jeg har ikke en Sony Walkman ( er det ikke mp3 afspiller ??) Jeg har bare radio og cd i bilen og stereoanlæget, og brænder kopier af egne cd'er til brug i bilen, men ellers er jeg ikke kommet så langt med musikdelen heller. Jeg har lige fundet ud af at spille radio på computeren, som jeg hiver ind via internettet og skal have fundet ud af, hvordan man gemmer /indspiller lyden fra radioen ,,,osv. osv. , sååååå, her er jeg heller ikke så langt endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 22:44

Tak til DK som forklarede så jeg forstod lidt mere, nu er problemet at få Walkman mountet den vises ikke andre steder end på skrivebordet ikke nogen adresse så den kan få et mount punkt
Også tak til Hejhejdikal - tror jeg nok det er nemt at installere med pakkeinstallering, men hvor finder jeg den efter installering

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 23:25

Nu begynder der at dæmre noget, her citerer jeg fra hjælpe filen
Citat
Before running JSymphonic, you should make sure that there is at least a folder named "OMGAUDIO" or "omgaudio" at the root of your player. JSymphonic will not be able to start if this folder is missing.
An empty OMGAUDIO folder doesn't prevent JSymphonic to work.

To run JSymphonic, on most operating system, you just have to double-click on the application. If your unzipper program is run instead of JSymphonic, it means that the ".jar" extension is not associated with Java on your computer.
If you can change file associations, just associate the ".jar" extension with Java, and then you will be able to open JSymphonic by double-clicking on it.
det ser ud som om Symphonic skal ind på afspilleren også, der kommer ikke mere fra mig foreløbig, jeg skal have startet min XP computer, før jeg kan komme ind på walkmans mapper, det kan jeg ikke fra Ubuntu den kan jo ikke mountes når den kun vises på skrivebordet og ingen andre steder.
Jeg kommer ikke ind her igen, før tidligst lørdag aften, men kom endelig med flere hint hvis der noget jeg har misforstået

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-09 08:30

line99
Citat
hiver ind via internettet og skal have fundet ud af, hvordan man gemmer /indspiller lyden fra radioen

screamer kan spille og hente audacity kan klippe og klistre musikken.................til mp3

Jeg skal lige finde hvor den hentes med danske stationer indbygget.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-07-09 09:58

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-09 10:14

Line99

Denne kan spille musik.
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

Denne kan klippe musikken til hvis du har optaget for meget snak ol.
http://audacity.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 25-07-09 18:30

Eyvind de programmer er jeg MEGET glad for - simpelthen manna fra himlen
,,,,,,, bare alle de radiostationer, der lige er til at hoppe ind på - FANTASTISK - TAK
Jeg kan jo næsten ikke leve uden musik, mit liv ville være fattigt uden, og man skal altså høre noget musik for at vide at det findes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-09 23:15

Og lille mig som glad kom ind for at læse om hjælp til MIT problem

nå der var vist noget med at jeg brugte Linne99s spørgmål til et problem som jeg havde (har) det står vist 1-1

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 25-07-09 23:41

ovn'ski når katten er ude danser musene på bordet

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 09:24

Nåååå ovn'ski skrider det fremad

,,,,,,,,, jeg har faktisk søgt lidt rundt (ikke fordi jeg forstår mig på det, men alligevel !!) og det ser ikke ud til at folk har andet end problemer.... Du er sq nok lidt for tidligt uuuuuuude Jeg ville jo også have mine nyindkøbte usb-højtalere til at køre på Ubuntu/Dabuntu men skrottede projectet og købte nogle med mini-jack stik.

Men har du fået prøvet i Dabuntu og Wine som Eyvind sagde ??? Vahh, vahh, vah,??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 10:09

Line99 se lige her, det tror jeg er lige noget til din søndag eftermiddag:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=76658
husk ikke Windows ting i mine Linux spørgsmål nu kan ud så gemme noget musik til den mp3 afspiller som du køber næste uge, så du kan hjælpe mig videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 10:10

Citat
Nåååå ovn'ski skrider det fremad
må jeg få lov at drikke kaffen færdig ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 11:02

Nej jeg er ikke kommet videre jeg har oprettet OMGAUDIO mappen på enheden og sat den tilbage i Ubuntu computeren, den vises på skrivebordet men Symphonic siger stadig at den ikke er mounted, Ubuntu ved godt den er der
Citat
Bus 001 Device 003: ID 054c:0327 Sony Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
men hvordan får jeg den mounted ?
Jeg forhøjer point når Kandu har fået ryddet op efter spammeren igen igen
det sure hoved er over den idiot som driver gæk med Kandu brugere og supportere for mindst 10ende gang, utrolig at der ikke kan spærres effektiv, eller at fjolset bliver træt af fjolleriet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 13:29

Har du prøvet at mounte den i gparted inde fra ubuntu - den er måske låst af en eller anden grund.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-09 14:01

Hej o.v.n

måske dette kan hjælpe dig lidt på vej
https://help.ubuntu.com/community/Mount/USB

jeg kender desværre ikke "mount at startup" kommandoen i ubuntu

kun i redhat 7, og SME

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 17:35

Ser spændende ud hvordan gør man. Hvor putter jeg
'' sudo apt-get install streamtuner '' hen ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 17:40

Gparted kan ikke se enheden, den opfattes ikke som et drev af Ubuntu, derfor mit besvær med at finde en metode som kan vise og åbne den, under Egenskaber for Sony Corp. Walkman som vises på skrivebordet når jeg sætter enheden til, ses følgende: http://peecee.dk/upload/view/182721

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 17:52

Citat
sudo apt-get install streamtuner
den kommado installerer Streamtuner på din Ubuntu, bagefter kan du finde programmet under Programmer - Lyd og video.
Men før du kører en sudo install kommado, bør du altid starte med:
sudo apt-get update (henter listen af mulige opdateringer)
sudo apt-get upgrade (installerer de opdateringerne som er på listen)
sudo apt-get install >programnavn< (installerer et program som er i Synaptic)
hvis du vil installere et program som ikke er i Synaptic, så skal du hente det først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 17:55

DK- tak for linket jeg søger også selv, men den havde jeg ikke fundet, i hører nærmere, men det vare nogle timer, familien kræver også lidt opmærksomhed

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 18:26

Du må undskylde at jeg var væk igen, men min ubuntu '' knækker '' i internet-adgangen, eller rettere hele aplikationen fryser, jeg bliver nødt til at slukke ned på computerens tænd/sluk-knap. Muligvis har jeg alligevel fået smadret også Ubuntuen da jeg prøvede at installere wine og dermed win office, aner det ikke, men jeg må bare prøve at lægge nye på senere. øv

godt at se at dit skrider fremad

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 18:29

( ps. og så er der jo også det at sige at jeg er jo LANGT mere fortrolig med win end Ubuntu, bliver nok her nødt til at få lidt fat i det grundlæggende når jeg gir' den en omgang til )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 18:37

Citat
jeg bliver nødt til at slukke ned på computerens tænd/sluk-knap
nej - nej det er ikke godt at gøre sådan, i stedet for bør du trykke på Alt og PrintScreen tasterne mens du trykker på R-E-I-S-U-B tasterne en efter en mens du holder de to førstnævnte nede, vupti så lukkes alle kørende programmer og Ubuntu genstarter det kan du ikke med Windows endnu en grund til at skrotte Windows

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 19:00

OK !!

'' trykker på R-E-I-S-U-B tasterne '' >>> tror ikke at jeg kender dem Hvor/Hvad/Hvordan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:18

Du holder Alt og PrintScreen tasterne nede samtidig mens du taster de 6 bogstaver (ja det kræver lange fingre ) men prøv nu og se hvad der sker

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 19:23

nÅÅÅÅÅ ,,,, altså SKRIVER DET mener du ????
??? bogstaver med eller uden mellemrum

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:31

skriver hvor din Ubuntu er "frosset" fast og du kan ikke skrive noget, men du kan holde tasterne Alt og PrintScreen nede og samtidig trykke på R-E-I-S-U-B tasterne et efter et, se så hvad der sker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:32

stregen - skal IKKE tastes, det er de 6 bogstaver der udløser miraklet

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 19:51

Jeg vil prøve det næste gang - og måske inddrage fodfingrene for at kunne nå
,,, lige nu er jeg på med win men tak for tippet
(og det vidste jeg da heller ikke i forvejen )

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:35

Tak for svaret dk. Jeg fik svar på det jeg spurge om, det med den der boks, jeg fik ikke mounted min walkman, nu skal jeg lige samle lidt spørgepoint, så kommer der et spørgsmål om at mounte Sony Walkman på Ubuntu 9.04