/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
revysang bare det var kristian
Fra : peteralf
Vist : 509 gange
50 point
Dato : 23-07-09 18:04

Hvor kan jeg finde tekst og melodi til denne gamle revy-vise.
Bare det var Kristian ....eller Christian. ???

Jeg går i hvert fald ud fra at det er en revyvise fra årg.1940-1950.
mvh. pA

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-07-09 18:13

Det er da en kedelig statestik du holder dig

Spørgsmål
- Ubesvarede 6
- Besvarede 14
- Annullerede 63
- Slettede 0
Ialt 83

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-09 18:17

Ubesvarede 6
- Besvarede 14
- Annullerede 63
- Slettede 0

Du annullerer stort set alle de spørgsmål. som du stiller

Desuden spurgte du om det samme her http://www.kandu.dk/Spg136611.aspx

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-07-09 18:25

Ingen svar herfra

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 23-07-09 19:23

Ja, jeg formulerede mig nu nok helt forkert....undskyld for det!
Sagen er den at jeg hørte den første gang for omkring 40 år siden da min mor fyldte 60 år.
og det var i året 1965. Jeg gik så ud fra at min mor må ha' kendt denne revyvise i en del år..Så jeg tippede mig frem til 1940-50.
I sangen forekommer gentagelsen:Bare det var Kristian men navnet Knud kommer også nogle gange frem.
Jeg ved at der måske i de år var en bokser med navnet Knud eller også handler det lidt om Arveprins Knud, ...men det er ikke noget jeg med sikkerhed ved. Jeg håber at det er noget man kan bruge i eftersøgningen.
mvh.Pa

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-07-09 19:29

peteralf (Superbruger)
Medlemsnummer : 134045
Superpoint : 0
Medlemsdato : 23-12-2003
Seneste login : 23-07-2009

kan det ikke højne jeres moral, med at i vil hjælpe spørger,
spørger er jo ikke en der render med jeres pointer, efter de år spørger har været på kandu, står hans saldo på nul. men det er måske også forkert,
at spørger ikke er point rytter,

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 23-07-09 19:30

Tror ikke det er en manglende forklaring, men mere det at du annullere stort set alle dine spørgsmål.

Men måske er der en der vil "ofre" sig og hjælpe dig, der er jo 50 ! point på spil

Jeg er enig med 3773

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-09 19:55

Måske du skal lede videre herfra http://da.wikipedia.org/wiki/Arveprins_Knud

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-07-09 20:17

Tak Eyvind fordi du vil hjælpe spørger,

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 24-07-09 14:32

Vedr. bare det var kristian.

Alle skal have en helhjertet tak for de svar jeg har fået indtil nu.... men desværre var der ikke noget jeg kunne bruge. (det var et forsøg værd) Jeg skal lige orientere at jeg har en gammel smalfilmoptagelse hvor på min gamle mor synger omtalte sang/vise.
Desværre er optagelsen af så ringe kvalitet at den ikke kan bruge, men til gengæld kan jeg spore melodien lidt hen ad vejen. Så det er da altid noget.
Men tak for jeres interesse.
MVH. PA