/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
langsomt net med Vista
Fra : fehsenfeld
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 23-07-09 16:41

Har lige købt ny PC med Vista installeret.
Nogen gange vil vista ikke identificere mit trådløse netværk. Andre gange vil det godt, men så er forbindelsen ekstrem langsom. Har to bærbare som kører XP og som ikke har problemer.

Jeg har bredbånsforbindelse fra TDC,
bruger en Airport Expres fra MAC som acespoint
mit netværkskort er et Asus WL-138G V2.

Denne opsætning har ikke skabt problemer på min gamle stationære - som dog kørte XP.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-09 17:31

Jeg har ikke tidligere hørt at der skulle være problemer med langsom net på Vista. Har nu kørt med Vista siden det kom frem og aldrig døjet.

Men der må være noget med din indstillinger der driller ellers kan jeg ikke forstå hvad det skyldes

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-09 18:51

Er det sådan, at du kan se at hastigheden går ned i selve netforbindelsen?
Hvis det er problemet, så vil den generelt trække hastigheden ned for de andre maskiner, i samme tidsrum, da AP kun kan styre ved én fælles hastighed.
Så op på nettet med alle tre, og check netværkshastigheden.

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 23-07-09 21:47

der er ingen problemer med nettet på de to bærbare.

Er der nogen der ved hvordan man indstiller duplex i Vista ???

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 23-07-09 21:48

Det primære problem ser ud til at være at Vista ikke
kan identificere mit netværk - derfor kan den kun gå på
lokalt netværk og ikke på internettet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-09 22:56

Hvis de to andre kan opretholde en høj hastighed på netværket, og det kun er VISTA'en som kløjs i det, så er det denne maskine der har fejlen. Det kan der ikke være nogen tvivl om, ellers ville den have trukket de andre med ned i hastighed.
Så du skal ind i Vistaens opsætning af netkort, og se om den har adgang ud på nettet, og hvor langt den har det.
I opsætningen skal du kunne se tre IP adresser.
Den ene er supnetmasken som er ens for alle maskiner, og vil som regel være 255.255.255.0
Så får vistaen tildelt en lokal adresse, som kan være noget med 192.168.1.x , hvor x er den port som routeren har givet den. Det er den adresse som giver adgang til dit eget lokale netværk.
Den sidste adresse er den som giver adgang igennem routeren og ud på nettet; GATWAY adressen, som kan være 192.168.1.1 - Uden denne adresse, er du spærret inde i dit lokale netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-09 22:58

Du skal være opmærksom på, at der kan være andre programmer, som også vil have netadgang. Alt efter hvor stor del af båndbredden de kræver, kan de mere eller mindre stjæle forbindelsen.