/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
SP udbetaling
Fra : blister
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 23-07-09 11:18

Hej
Jeg har bestilt udbetaling af mine SP penge fra Sparekassen ( har flyttet dem dertil for år tilbage)
Men ... trods det er de er bestilt pr. 1. 6. så er de ikke faldet til udbetaling endnu her sidst i juli?
Er der en der kan give en forklaring på det?

Blister

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 23-07-09 11:36

Du må nok henvende dig til dem og rykke. Det kunne jo være de ikke har modtaget dit dokument.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-07-09 13:44

ferie forsinkelser................. Men det er jo nok dem der ved hvorfor, så spørg dem!!

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-07-09 14:02

Har også mine til at stå i sparekassen. Fik at vide at der nemt kunne gå op til ca. 1/2 år (på daværende tidspunkt forventet udbetaling omkring okt/nov. De er ved at drukne i "ansøgninger" om udbetaling af SP-bidrag.

Så du må have tålmodighed i et stykke tid endnu, eller evt. kontakte sparekassen og høre hvornår de evt. forventer udbetalingen vil finde sted.

Det er altså ikke noget der sker fra dag-til-dag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-07-09 14:35

Min søn og svigerdatter er flyttet til Sverige og skulle have udbetalt deres SP. De fik dem først efter mange tlf.henvendelser. Så bare bliv ved med at ringe til dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-09 17:58

Klap hesten lidt endnu.
Fra begyndelsen blev der sagt tre uger, men da flere hundrede tusinde allerede søgte de første dage lagde de tid til.
Beløbene svinger næsten fra dag til dag grundet forskellige aktiekurser, så næsten hver eneste ansøgning er forskellig fra foregående.
Ergo meget manuelt arbejde her i ferietiden.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 23-07-09 23:50

Hallo, jeg fik mine for 14 dage siden og der gik knap 3 uger.

Så du skal rykke for dem.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-07-09 13:47

De tre uger er hvis SP-pengene står hos ATP - du må kontakte sparekassen og høre hvilken administrationstid de kører med.

Granner: Puha - så bliver din søn og svigerdatter omfattet af dobbeltbeskatningen Da det er en afgift der betales i DK, skal danskere bosiddende i sverige også betale indkomstskat af SP-pengene.

Mvh. ampere