/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Erfaring med ScanPixel.dk?
Fra : m_nielsen
Vist : 1613 gange
200 point
Dato : 21-07-09 23:09

Hej

Er der nogen med erfaringer med scanning af dias og/eller negativer hos ScanPixel.dk?
Man vil jo ikke sende sine negativer til et humbug firma :)

mvh.
Merethe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-09 09:44

Nej for jag har selv to scannere der kan scanne disa i rammer og som filmstrimler, samt negativ film i strimler.
Så hvis det er i mindre mængder, kan jeg godt give dig en hjælpende hånd.

Kommentar
Fra : m_nielsen

Dato : 28-07-09 17:11

Af dias er der vist 400 stk.
Mht. negativer, så er det 110-negativer, og de er jo noget smallere end de alm. 35-negativer, så ved ikke, om du kan klare dem? Jeg har vist omkring 1800 billeder på de negativer, men har ikke sorteret i dem endnu.

Så det er nok lidt mere end du vil hjælpe med? :)
Og hvad vil det så koste?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-09 17:34

Hvilken type negativer er det, der er så smalle?
Er det fra de små pocket lommekameraer, med den lille kassette?

Kommentar
Fra : m_nielsen

Dato : 28-07-09 17:58

Ja, det var sådan et Kodak kamera, jeg havde engang. Negativerne er vel 1-1½ cm i bredden.
Sådan en slags: http://www.scanpixel.dk/negativ-scanning/110-negativ-scanning.html?shp=4

Har også en flok APS-film.

De 1800 billeder er fra både 110-film og APS, men jeg skal nok have sorteret diverse naturbilleder fra og kun fundet dem med personer (det er virkelig amatør billeder)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-09 18:30

Der er så vidt jeg husker, påklæbet en papirfane på disse kodakfilm, så mon ikkede kan sættes fast i scannerhovedet til negativerne?
Jeg skal prøve det en gang, jeg har selv nogle film af typen, liggende.
Hvis du bor her på sjælland, så kunne vi måske sætte os sammen og scanne billederne. Jeg har jo 2 scannere, der kan klare dias og negativer.