/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
bådtrægler efter en traktor på
Fra : atli01
Vist : 1751 gange
20 point
Dato : 21-07-09 13:15

må man trække en bådtrægler efter en traktor med hvid nrmmerplade med sort kant der er lys
på bådtrægler og traktor

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 20 point
Dato : 21-07-09 16:41

Ja det må du gerne, har selv det samme, og har haft spurt hos den motorsagkyndige, og fået et ja, til at må køre,

Godkendelse af svar
Fra : atli01

Dato : 21-07-09 18:00

Tak for svaret vic2000.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 18:13

Selv tak,

folk med ondt et vis sted. gjorde at jeg spurte, for at være sikker,

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 21-07-09 22:35

NIXEN BIXEN Vic2000 Det må man IKKE!!!!!!

Der skal være RØD kant for at man må det!!!! Og du ka påstå hvad din motorsagkyndig siger til du bliver lyseblå, Det må man ikke!

Traktore med sortkant må kun køre med egne vare til og fra foderstor og ligende og mellem gård/marker...

En traktor med rød kant må køre med alt...

Kommentar
Fra : atli01

Dato : 22-07-09 17:22

tak for oplysning

Kommentar
Fra : atli01

Dato : 22-07-09 17:35

afstanden man køkre er ikke ligemeget om det er bensin eller disel hvorfor ?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 22-07-09 20:55

Brændstoffet har ingen betydning...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-07-09 09:57

Brændstoffet her ingen betydning. (??)

Hvis traktoren er indregistreret til erhvervsmæssigt brug må man ikke.
Hvis den er indregistreret til privat brug må man godt.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 23-07-09 18:24

Afstanden bliver da ikke anderledes af et andet brændstof... Forbruget gør... Men i forhold til hvad man må har det heller ingen betydning...

Det er farven på kanten på Nr. plade der bestemmer hvad traktoren må!

En med sort kant er Godkendt!

En med rød kant er Indregisteret!

Og det er kun med en indregistret man må køre den slags kørsel!

Og man registrere ikke til privat eller erhversmæssigt, i forhold til færdselsloven, det er i forhold til SKAT, moms og afgifter...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-07-09 18:28

Citat
En med sort kant er Godkendt!

En med rød kant er Indregisteret!

Det var da en sjov måde at skrive det på.
De er da begge både godkendt og indregistreret.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 23-07-09 18:32

Det er sådan det hedder... Ikke noget jeg har fundet på....

Men landmanden som kun køre til marker og med egne produkter ka nøjes med sort kant men entreprenøren skal ha hans indregisteret med rød kant... Det skal landmanden også hvis han laver noget som enten er for fremmede regning (ka evt så kræve vognmandstilladelse, men det er en anden sag... ) eller køre mellem steder som ikke er hans... Helt firkantet stillet op...

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-07-09 18:53

Citat
Traktore med sortkant må kun køre med egne vare til og fra foderstor og ligende og mellem gård/marker...

Ekspres;
nu skriver du jo selv, det sagen drejer sig om, nemlig spørger køre med sine egne produkter, fra, f.eks hjem og til bådhavn, og det må han så godt,
vi snakker ikke kørsel mod betaling,

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 23-07-09 18:55

Citat
Ekspres;
nu skriver du jo selv, det sagen drejer sig om, nemlig spørger køre med sine egne produkter, fra, f.eks hjem og til bådhavn, og det må han så godt,
vi snakker ikke kørsel mod betaling,

Nej der spørges til om man må køre med en bådtrailer efter en godkendt traktor! Der er svaret nej...

Kommentar
Fra : atli01

Dato : 28-07-09 14:30

Nu har jeg købt en ny trator problemet er løst den er med hvid plader med rød kant 2stk
Tak for alle svarene atli01