/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
Oversæt programmer
Fra : Jan4100
Vist : 939 gange
100 point
Dato : 21-07-09 09:28

Efterhånden er jeg godt træt af googles oversætninger , så er der nogen som har et bedre eller et andet godt program til det, ville det være godt

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 21-07-09 10:16

Der har jo i mange år været Altavistas Babelfish på http://babelfish.altavista.com/
Den er nok ikke så meget anderledes end Googles og så kan den ikke klare dansk.
Men hvis du vil have gode oversættelser, så tror jeg, at du er nød til selv at gøre det eller få nogen til det, det bliver nok aldrig perfekt med en maskinoversættelse.

Spørgsmålet har i øvrigt ikke så meget med ".NET" at gøre, så vidt jeg lige kan se.

MVH
Bjerner

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 21-07-09 10:19
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 11:09

Dit ønske findes IKKE....

Det er simpelthen UMULIGT at oversætte hele sider korrekt af elektronisk vej...

Nok bliver ordene oversat, men sammenhængen er ofte/altid volapyk....

Det skyldes at forståelsen af en "samlet" side IKKE blot er ordene, men måden de er sat sammen på - og det kan KUN den menneskelige hjerne tage højde for....

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-07-09 12:36

Hvis man selv kan noget engelsk, er det jo ganske enkelt at "se", når Google har byttet om på ordene eller ikke har det rigtige ord med. Jeg synes, at Google er rigtig godt, og hvis jeg er tvivl, så skriver jeg bare en masse ord, der har samme betydning, indtil jeg har fundet det rette ord i oversættelsen.

Som Refi skriver, tror jeg også, at det er umuligt, at få en korrekt oversættelse, men kan fortælle, at min datter, som ikke kan ét ord fransk, havde glemt sit glattejern på hotellet i Paris. Hun brugte Google oversæt, til at sende dem et brev, og der gik en uge, før hun fik sit glattejern med posten - så de forstår jo hvad der menes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 12:43

Det er næsten altid forståeligt - hvis man vil forstå....

Det er straks værre hvis det er tekniske beskrivelser der skal følges nøje samt div. forkortelser der umiddelbart IKKE lader sig oversætte af en maskine/program

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-09 18:28

Lær sproget selv, det fungerer meget bedre.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 22-07-09 00:14

Nemlig LuffA og det er netop derfor at jeg syntes oversætelserne er det ren volapyk.
nejda Bjerner men jeg kunne ikke lige se en ledetråd med oversættelse såe net er vel nettet i større samenhæng frit oversat.
som snerose siger er det åbenbart vanskeligt at oversætte en fks. hjemmeside men det burde det jo være og defor min søgning af det bedste på markedet.
Tjekker dine link ud senere klaudi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-09 04:46

Rent bortset fra at det er bedste at kende sproget synes jeg at Google oversætter nogenlunde godt, i forhold til oversætterprogrammer der giver både sjove og katastrofale resultater.
Her vurderer jeg kun ud fra engelsk da jeg ikke kender flere.

Google har jo en ganske enorm database af fremmede sprog som udgangspunkt, det skulle ikke undre mig at de har brugt et par millioner på udvikling af software der kan oversætte ud fra databasen.

Men så længe det ikke er 100% hvad det nok aldrig kan blive skal man aldrig stole på et resultat, hvis en teknisk eller medicinsk sætning er oversat forkert kan det give katastrofale følger.

I grunden er engelsk ikke så svært at lære, men der der kan være andre forhold der spiller ind, nogen har simpelthen ikke "sprogøre" eller kæmper med ordblindhed.

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 22-07-09 09:47

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-09 10:01

Velbekommen