/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Langtidsholdbart i ødemarken?
Fra : ToysRus
Vist : 796 gange
145 point
Dato : 21-07-09 00:18

Sikke lidt der kan stå i emnefeltet. Det kræver da kreativitet

Nå men jeg skal på telttur og vil gerne have en masse mad med hjemmefra. Hvad kan holde i varmen og er lige til at lukke op og (skide i, skulle jeg lige til at sige), men spise?

Tak

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 00:50

Tag forbi den nærmeste militær Food Depot, og få udleveret 2- 5- 12
felt rationer, men tag en rulle sort affalds sække med, til at komme dit
affald i, som du så bedes venligst aflevere ved affalds contianeren,

ellers må du have en god tur, ud i det blå, da du ikke skriver hvor turen går hen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-09 00:56

Det samme som soldater, spejdere og andre har levet af i over 100 år.

Dåse- & pulvermad, man skal dog have tilgang af frisk brød og vand.
Vær ikke bange for søde og meget fedtholdige, Du spiser nok lidt mindre og brænder det hurtigt af alligevel.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-07-09 08:23

Ja - dåsemad og tørt mad, f.eks pasta. Du kan også tage forbi Spejdersport eller anden lignende forretning og købe deres pakker hvor man kun tilsætter varmt vand - koster en del, men vejer og fylder intet.

http://www.spejdersport.dk/proviant.aspx

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-07-09 11:29

Hvor længe skal du være væk, er der frisk vand, hvor skal du hen?

Der er en del forskellige ting at tænke på i forbindelse med hvad du har behov for

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-09 18:03

Tørre nudler (en slags pasta lavet af rismel) skal ikke koge så længe, de fås også som ægnudler der mætter lidt mere.
Ravioli (pasta med kødfyld) fås også tørret, det skal jo ikke være kulhydrater altsammen.
Hvis det ikke er for varmt kan tørret italiensk skinke holde sig nogle dage, men kasser det ved mindste mistanke.
Kartoffelmospulver kan godt være noget "flad", men rør en klat plantemargerine i, så glider det ned.