/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Mandetur! Hamburg,el. DK, el.?
Fra : alkyrix
Vist : 3995 gange
100 point
Dato : 20-07-09 23:22

Vi er to mænd på 26 der vil stikke af fra kæresterne i et par dage og tager på en billig tur et eller andet sted hen.
Turen starter mandag (måske søndag aften) i næste uge og indtil tirsdag/onsdag - problemet er bare at vi ved ikke hvad vi vil....

Jeg har ikke så mange penge at gøre med, så turen skal være billig.
Den skal ikke gå helt i druk, måske en af dagene - men ellers vil vi også gerne rundt og kigge nogle fede ting - måske i en slags forlystelsespark eller noget

Vi har bil til rådighed, så derfor tænkte vi at måske tage en tur til Liseberg i Sverige..den blev så droppet fordi det er da sygt dyrt!
Jeg har så gået og leget med tanken om måske at blive i DK og tage til København og bo på vandrehjem og eller hygge der. Så hvis der er nogen med nogle gode tips til en herretur i København, så sig frem

Ellers har jeg overvejet at køre en tur til Hamburg!
Der er jo ikke længere end til København (fra aalborg), og priserne må da være billigere!
Jeg har hørt der skulle være en kæmpe forlystelsespark i området og der skulle ske en masse andre ting. Er der nogle med erfaringer derude og tips til hvad man kan lave - så sig endelig til!
Problemet er måske sproget, mit tysk er bestemt ikke trænet, men mit engelsk er godt. Min kammerat kan kun snakke et beskedent engelsk..så jeg ved ikke hvor sjovt det vil blive for ham...

hmm, sagen er vist, at jeg gerne vil høre lidt om der er andre gode ideer til en tur man kan tage på, da jeg er lidt blank - eller om der er råd og tips til Hamburg, eller hvordan man ellers kan få en billig og fed herretur (uden aaalt for meget druk, kun lidt )

Kom endelig med jeres tanker

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 00:21

Tur for to herre, der har fået udgangs tilladelse,

1// Givskud Løve Park - via LEGO LAND slut a i Esbjerg

2// Odense ZOO have og Tivioli ++ Odense Baay Nat ( på Fyn,s land er
pigernes låre brune)

3// LEGO Land Billund -- Flensborg -- Hamburg, ( kræver ekstra
lommepenge)(men så kan i tage billige bajere med retur hjem)

4// Undlad og køre til Sjælland de er så mistroiske, tag bare f.eks
betalingstedet til Storebælt,s broen, den skulle med magt ligge
på Sjælland, fordi de ikke stolede på andre end dem selv,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 00:34

--------------------------------------------------------------------------------
Tur for to herre, der har fået udgangs tilladelse,

1/// Tag en Svip tur med Englands færgen fra Esbjerg til UK,

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-07-09 01:39

Få fat i flere penge og lav en rigtig mande tur til Hamburg.Det er ingen ting for fattige fyre.Gå i banken og bed om et lån.Kellingene trænger ikke få det at vide.
alimak

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-07-09 06:49

Jeg kan varmt anbefale en tur til Marcussens Hotel i Assens. Det er rigtig billigt, og der er halvpension med i prisen.

http://www.marcussens.dk/?side=23&sub=0

- Og en prisliste: http://marcussens.dk/Hverdagsophold.pdf

Det er et hyggeligt hotel, med nogle dejlige værelser. Gågaden ligger lige i nærheden og der er nogle dejlige restauranter samt nogle gode bodegaer
- Og så er det en rigitg hyggelig by, men jeg ved jo ikke, om det skal være "herre-druk", for så er det nok ikke lige stedet....

Sidst, men ikke mindst: De lokale er simpelthen bare SÅ imødekommende - man føler sig rigtig velkommen.

God tur!

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 21-07-09 08:45

Hej alle sammen - dejligt med en masse svar

vic2000 -->
Hmmm, jeg ved ikke helt med de der zoo's - er det ikke lidt for familieagtig? Jeg ved det ik, normalt når der er herretur tager vi bare på camping og drikker hjernen ud, og de andre ture er med familie/kæreste...så jeg ved faktisk ik helt hvad spændende ting man kan lave ude i verden som mand uden at kede sig
Men ideen med at tage til Odense var ikke dårlig! Min kammie har en søster der bor der, så vi ku evt bo gratis ved hende...
Turen til england er helt vild god! Har altid tænkt på at tage en tur med den, men det bliver sq nok for dyrt Jeg vil gerne se om jeg kan holde det hele på 1000-2000 kr, f.eks. vil benzin til Hamburg koste 5-600 kr og overnatning på hostel 400 kr pr person - så er der 500-1000 til lommepenge Men jeg ved ikke om det er for lidt hvis man tage til Hamburg? (selvom det er tyskland).

alimak -->
hehe!! God ide! Med penge kommer man langt Specielt i Rehberbann

snerose -->
Assens!! Hvad kan man der?
Men det ser nu faktisk meget hyggeligt ud med det hotel - men igen, så er det nok lidt mere et sted jeg ville tage min kæreste hen, end sammen med en kammerat - han får da bare forkerte tanker om vores ophold
...jeg tror desværre det er et sted hvor vi vil komme til at kede os lidt.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-07-09 10:16

Den der med Givskud løve park, var sådan ment at her kunne i se, hvordan i på lige fod, med han løverne kunne tillade jer og BRØLE,
og fortælle jeres omgivelser, HA LØJSA HER KOMMER ""han"" LØVERNE FRA
ÅLBORG
Selvfølgelig skal i ikke stå forand Gurilla buret ret længe, for så
begynder de bare, og grine af jer, a a a nix, men i har allerede lært
at i skal have skjorten af, så man kan høre jer slå på bryst kassen,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-07-09 10:53

Skal det være i Tyskland, hvor man bor og spiser billigt, kan jeg i stedet for Hamborg anbefale
de Holstenske Alper, området omkring Plön...

Skal det være en større tysk by så hellere Lübeck end Hamborg, en hyggelig gammel by.

Vi har jo også bjerge herhjemme, syd for Silkeborg, og så kan jeg også anbefale
de Fynske Alper, ved Svanninge...

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 21-07-09 11:09

Jeg er selv lige kommet hjem fra en tur med min ægtefælle i Berlin. DSB har Super Billetter for tiden med tog fra Kbh. Hovedbanegård til hhv. Hamborg og Berlin. Vi gav 700 kr. tur/retur pr. person til Berlin - nem måde at komme afsted på og man kan drikke et par øl undervejs. Bemærk - man kan vist også stå på i Vordingborg eller Rødby - hvis I kommer fra Jyllandssiden - det kan du lige undersøge nærmere. Det må jo være lidt billigere hvis du/I kun skal til Hamborg. Jeg kan også anbefale www.bedandbreakfast.dk - hvor du kan booke et billigt værelse et sted i Europa. Det kan man bare ikke gøre i sidste øjeblik for der er lige lidt mailkorrespondance frem og tilbage over et par dage med bedandbreakfast-udlejer. Men billigt og altid godt - har selv prøvet det i både Finland, Jylland, Kbh. og Italien via denne hjemmeside.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 21-07-09 11:16

Prøv lige at bruge 2 minutter på denne : http://www.pissup.dk/
Ser ret sjovt ud til en herretur..
Har ikke selv prøvet dem, endnu !!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 11:44

Citat
(fra aalborg)

Folk fra Ålborg der kan lide at "drikke hjernen væk" forlader da ikke byen

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 24-07-09 21:34

Så bliver jeg nød til at aflægge mit bud :D

Kan slet ikke anbefale legoland, some nogle gør, var derinde her den anden dag, selvom det plaskede ned, så var der ALT for mange mennesker. op til 3 timers kø de fleste steder, og 2 timers kø til mad!

Godtnok kommer det an på hvor mange penge I har at gøre godt med, men må jeg foreslå en tur til Tyskland? Ikke ret mange kilometer syd fra Hamburg i en by der hedder Soltau. En forholdsvis billig campingplads kaldet Scandinavia Camping, og kun 5 kilometer derfra: Heide-Park Soltau. En af europas bedste forlystelsesparker ;) De har bl.a. verdens 2. største trærutchebane (GUD den er stor!), og verdens højeste frit fald mener jeg endda, og rigtig mange rutchebaner og sjove ting :)
Det er en stor park, og faktisk ikke så forfærdeligt mange mennesker derinde. Man kan købe et rimelig billigt 2-dags tur-kort, som jeg vil anbefale hvis det er.

Det har vi gjort de seneste 3 år, så håber det hjalp dig lidt på vej :D

www.heidepark.de hvis det er ;) God tur!