/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
At få børn
Fra : Lizi01
Vist : 522 gange
108 point
Dato : 20-07-09 12:33

Hej,
Er der nogen med psykologi-sundhed erfaring, der kan råde mig?
Så vil jeg stille mit spørgsmål.
Hilsen,
Lizi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 12:39

Hvad mener du? Er det ikke nok at man har læst psykologi.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 20-07-09 12:42

Ja, det er nok. Har du?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 12:43

Ja det har jeg.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 20-07-09 12:43

- eller sundhed?

Alle vil gerne prøve at hjælpe så godt, de kan...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 12:45

Jeg synes det er vigtigere med alle os lidt ældre mødre som bare har prøvet det meste med vores egne børn og børnebørn.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 20-07-09 12:54

Ok. Jeg har ingen børn og er 39, bliver 40 om 9. Min kæreste og jeg vil gerne have børn, men vil gerne have dem uden hjælp. Problemet er min alder. Det er ikke så nemt mere at blive gravid + fra min kærestes side er det også svært. Alternativ er en kunstig befrugtning, men er ikke glad for det og der er stadigvæk en lille mulighed for at blive gravid. Vil ikke have børn gammel og er bange for at blive ulykkelig uden børn, da jeg elsker dem. Min kæreste har 2 store, ikke boende børn.
Hvad synes I? Vil ikke tage en beslutning, jeg vil fortryde og det kan være både den ene og den anden.
Nogle gange vil jeg nøjes, tænker sådan er mit skæbne, da jeg havde en kæreste før, som ikke kunne og en eskmand som ikke var klar.
Jeg elsker børn, men nogle gange er i tvil om at få nogen, der er så mange bekymringer mht. det.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-07-09 12:59

I dag er det jo ikke ualmindeligt at kvinder i din alder får børn. Jeg syntes at hvis du virklig brænder for og få et baren og ligeledes din kæreste, så er det da bare og kaste sig ud i en befrugtning, så der ikke går flere år før det lykkedes af naturens vej.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 13:04

Nu er kunstik befrugtning ikke første mulighed, en hormonbehandling prøves nok først.

Hvis tanken om børn er stærk hos dig, så er der ikke noget at vente på. Så skal du gå igang med at få et. Du er IKKE for gammel, så se at få begyndt. Du får ikke den store hjælp før i virkelig har prøvet selv.
Behovet for et bar kan blive så stærkt at du ikke vil kunne tænke på andet,. Så selvfølgelig skal du have et. Og det vil være et heldigt barn for du har overskud til det.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 20-07-09 13:09

Du skal bare gå i gang, hvis det er dét du brænder for. Der ikke noget mere dejligt end at få børn (har selv tre voksne piger, som jeg fik som ganske ung - nok lidt for ung....).

Blæse være med, hvad andre siger - det er dit liv! I dag lever vi jo længere, og ved hvad der skal til for at få et godt og langt liv, og derfor er vi også langt mere ansvarlige, end man måske var for mange år tilbage. Det kan ikke nytte noget, at gå og tænke på: "hvad nu hvis jeg bliver syg eller dør før mit barn er voksen". Vi kan jo dø selvom vi kun er 29 år, så du skal bare følge dit hjerte med den mand du elsker.

Det er aldrig uden bekymringer at få børn - de vil følge dig selv, når de er blevet voksne.
Det er jo naturligt at passe på sit afkom, og at ville dem det bedste i livet.

Pøj pøj - håber, vi får at vide, hvad du beslutter dig til.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 13:15

Du må da også godt skrive til mig når du venter barn, det er så dejligt livsbekræftende.
Og glæd dig, det er det bedste der kan ske en kvinde.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-09 15:10

Børn bør altså ikke være noget man er i tvivl om man skal anskaffe sig eller ej, uanset måden det så skal anskaffes på

Jeg vil råde dig til at tage det helt roligt og lade naturen gå sin gang uden at tænke på målrettet at få et barn.

Hvis der så kommer et barn af sig selv, så vil det være ok, men dit indlæg bærer præg af du er meget i tvivl.

Og det skal man ikke være når det handler om at få børn.

Hvis ønsket om et barn er stærkt nok, så havde du slet ikke haft behov for at stille spørgsmålene her, og i samme omgang fortælle, at du er meget i tvivl.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 20-07-09 16:25

Hej Dova,
Du har ret, men jeg har altid ønsket mig, at få børn, men har altid tænkt, at det skal ikke være mit behov i 1. række, men barnets. Jeg er tvivl pga. barnet. Det er ikke kun fordi man skal have børn, koster hvad det koster, men barnet skal have en god fremtid. Jeg er heller ikke glad for at gå imod naturens gang gemmen kunstig måde. Og af sig selv, tror jeg ikke det vil ske.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 20-07-09 20:09

Når nu du siger, du er i tvivl:
Find et sted hvor du kan sidde alene og være sikker på at være uforstyrret.
Luk øjnene, træk vejret dybt nogle gange og spørg så dig selv, hvad der er det rigtige for dig!
Du har sikkert tænkt fordele og ulemper igennnem, ellers gør det nu.
I din underbevidsthed ved du allerede hvad det rigtige for dig er, sid nu lidt og vent, og pludselig vil du være klar over svaret!!
Ingen hokus-pokus, sådan kan man "bare" gøre..
Good Luck

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 20-07-09 21:54

hahaha, jeg kan ikke koncentrere mig, mine tanker flyver fra det ene sted til det andet, men vil prøve.

Kommentar
Fra : ToysRus

Dato : 21-07-09 00:26

Få dig nogle børn. Det vil du ikke fortryde. De vil blive vigtigere end dig selv. Du marcherer direkte ind i brændende helvede for dine børn.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-07-09 08:19

Når du er så gammel (i børne-øjemed) skal du se at komme igang med behandling - det tager tid med alle de prøver i skal have foretaget og imens kan i prøve på den naturlige måde. Kan anbefale at i køber ægløsningstest, så i ved hvornår der skal arbejdes effektivt

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-07-09 15:48

Hvor længe har du og din kæreste kendt hinanden, og hvor længe har I prøvet på at få barn?

Jeg synes at det vigtigste lige nu er om I er sikre på at I vil have et barn sammen?
Hvis I har kendt hinanden længe, --altså flere år, og har ønsket -og prøvet i mindst et år at få et barn, så synes jeg at du skal lade dig undersøge om du måske er på vej i overgangsalder eller der er andre hormonelle årsager til at du endnu ikke er blevet gravid.
Og din kæreste kan få undersøgt om hans sæd stadig er i en kvalitet så HAN har mulighed for at få flere børn..

---Først når de ting er undersøgt, så skal I til at tage beslutninger om, hvad I vil gøre. Og mulighederne afhænger af, hvad undersøgelserne har vist.

Gå til din læge og bed om en henvisning til en fertilitetsklinik.
--Med den alder du har, skal du ikke vente alt for længe.
OM I vil gennemføre en egentlig behandling, det behøver I først at tage stilling til, når I har fundet ud af, hvad problemet er.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-07-09 16:30

Jeg ville altid gerne have haft børn, men blev ikke gravid med min første mand, selvom vi prøvede.

Jeg har flere veninder, der forsøgte med kunstig befrugtning. Jeg valgte det selv fra, da jeg så, hvad de gjorde ved deres kroppe.

Adoption var desværre ingen mulighed for os, da min mand havde haft psykiske problemer.

Min anden mand, der er 10 år yngre ,end jeg er, traf jeg først, da jeg var 45, og vi personligt syntes, det var for sent. Vi kunne sagtens have klaret små børn, men tænk på, at dine børn også har brug for dig, når de bliver voksne.

Jeg har et godt og rigt liv med min anden mand. "Låner" andres børn. Har f.ex. lige haft min dejlige 16-årige gudddatter på besøg en uge hernede i Tyskland, hvor jeg bor.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 29-07-09 08:58

Hej Frieda,
Det letter at finde en der tænker som mig og det kan give mig lidt af sine egne erfaring og følelser.
Hvor gammel er du i dag?
Føler du dig ikke tom i perioderne?
Det eneste der forskrækker mig lidt er at tænke på hvordan jeg vil klare det i fremtiden, måske når jeg er 50. Jeg har altid ønsket mig børn, som 9 årige, var min dukke en baby, jeg kunne låne flere timer, efter jeg kom fra skolen og siden har jeg altid ønsket mig at få børn. Men man kan ikke trulle med skæbne. Forkuserede på uddannelse først og blev færdig som 24 årige, så skulle læse videre, samtidigt med at jeg arbejdede indtil 28, da jeg mødte min eks.
Kender nogle, der siger at når jeg bliver gammel, har jeg ikke nogen at tage sig af mig, men jeg har aldrig tænkt på at få børn, for at være en belastning for dem, jeg kunne aldrig finde på, at få børn som en slags af investering til min aldom, det er alt for egosistisk. Der findes mange plejehjemme, hvor der er mange man kan være sammen med.
Men det er dejligt at høre at du har et godt og rigt liv. Jeg tror, at når jeg bliver 40 næste år, vil jeg falde i ro.
Og jeg tænker som dig, vil ikke gøre det med kunstig befrugning som min gynekolog har anbefaldet, da hun synes at det meget svært, at det lukkes uden.
Hilsen fra mig

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-07-09 23:53

Jeg er lige kommet tilbage fra en dejlig middag med min mand og min søster, der er på besøg.
Vi fejrede min 56. fødselsdag. Jeg skriver mere i morgen. God nat

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 12-08-09 18:23

Hej Lizi

Da du holder af børn og sundhed, vil jeg råde dig til at hjælpe menneskeheden til at overleve,
ved at begrænse børnefødsler og lære medmennesker at leve fornuftigt.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 14-09-09 20:58

Birgitta så langt er vi kommet, derfor spørger jeg, fordi vi har tilbage svaret, vi kan prøve naturel, men det bliver svært eller kunstigt. Så vi er gået igennem alle de trin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-09 17:12

Okay... Men så ER det helt op til DIG om du virkelig ønsker at få et barn, med alt hvad det indebærer af sorger og glæder.
Du kan spørge næsten en hvilkensomhelst mor om HUN har fortrudt at hun har fået børn, og svaret vil altid være nej, uanset hvilke trængsler og sorger, det har medført.

Men du kan også finde masser af barnløse, der GODT kan finde ud af at få et meningsfuldt liv uden at få børn.

Så det er helt op til dig. Og til det menneske som lige netop DU er.
Din kæreste siger nok ok til begge løsninger. Så det er DIG, det hænger på.

--Du kan trække tiden ud og du kan lade være med at beslutte dig. Men DET er i sig selv en beslutning. Hvis det ikke er vigtigt for dig at få et barn, så skal du heller ikke prøve på at blive gravid.
Hvis det ER vigtigt, så gennemgår du også alverdens ubehag og risici for at få dit barn.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 16-09-09 17:25

Birgitta du har fuldstændigt ret! Jeg er bare en kylling og er bange for begge to beslutninger. Jeg har det svært med at beslutte mig med alt, men hvis det var for ngl. år tilbage, vil jeg ikke har været i tivl, fordi jeg har altid ønsket mig børn. Men med den alder og er selv eneste barn, så er lidt bange for at have et eneste barn, kan ikke forvente flere... Er også fatalister og tænker: det må være en mening med galdskabet, altså, det må være en grund til at jeg ikke have kunne få børn. Prøv at tænke: med den første mand var der problemer (kommunikation), Nr. 2 kunne ikke få børn og nr. 3 kan ikke, så nemt, gøre mig gravid, og så er det svære at blive gravid på min alder. Suk!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-09 18:03

ja... Jeg føler med dig...
Det er en svær beslutning.
Og du behøver som sagt slet ikke beslutte noget. DET i sig selv er jo en beslutning.

DU skal bare gøre det, som DU har det bedst med.